Currys-kókuszos burgonyafőzelék

1173784_10201846582672888_2025166614_n.jpg

Ezt a főzeléket reggel, délben, este és nagyjából bármikor meg tudnám enni. Sokszor beleeszem magam abba a hibába, hogy az éppen aktuális kedvencet akár kétnaponta is elkészítem, majd hosszú időre lapátra teszem és már-már megfeledkezem róla. Ebben az esetben én még nem tartok itt, de a környezetemben azt veszem észre, hogy kezdenek besokallni tőle. Sajnos kénytelen vagyok engedni a nyomásnak és idő előtt "lejönni" a currys-krumpliról. A napokban azon gondolkodtam, hogy főzelék-hónapot fogok tartani és harminc napon keresztül semmi mást nem veszek magamhoz, csak főzeléket. Jót tesz a testemnek, jót tesz a lelkemnek és a kreativitásomat is kihívás elé állítom, ami a leginkább motivál. Kicsit még hezitálok, de ahogy ismerem magamat, egyszer csak azt veszem majd észre, hogy javában főzelékhabzsolóvá váltam. Hát, ennél rosszabb soha ne történjen velem, és azt is megígérem, hogy a CK nem szerepel majd az ételsorban. És ha mégis, akkor  az az én titkom marad!

Recept

Hozzávalók 

1,2 kg burgonya (másfél centis kockákra vágva)

1 fej vöröshagyma

1 tk vaj

1 ek olíva olaj

1 db babérlevél

6 dl húsleves vagy víz

1 tk só

1 tk currypor

2 dl kókusztej 

fél lime leve

só, bors

friss petrezselyem vagy koriander

friss chili vagy chilipehely

A fasírthoz

20 dkg zabdara vízbe áztatva, kinyomkodva

10 dkg tonhalkonzerv, lecsepegtetve

1 kis fej vöröshagyma finomra aprítva

1 tojás

1 ek aprított petrezselyemzöld

só, bors

A finomra aprított vöröshagymát vaj és olíva olaj keverékén üvegesre párolom, közben finoman sózom. Rászórom a curryport, átforgatom, majd rádobom a kockázott burgonyát, babérlevelet és felöntöm az alaplével vagy levessel. Sózom és fedő alatt a forrástól számítva kb. 12-14 percig főzöm. (Arra vigyázzunk, hogy ne főzzük túl a burgonyát, érdemes egy-egy kockát tesztelni főzés közben. Maradjon harapható.) A kókusztejet és másfél merőkanál főzeléket összepürésítek egy magasfalú mérőedényben, majd visszakeverem az alaphoz. Már nem forralom, csak forralásig melegítem. Lime levével, sóval, borssal, chilivel ízesítem. Tálaláskor friss petrezselyemmel vagy korianderrel ízesítem.

A zabot 10 percre hideg vízbe áztatom, majd alaposan kinyomkodom. Hozzáadom a lecsepegtetett tonhalat, sót, borsot, tojást, finomra aprított vöröshagymát, petrezselyemzöldet majd alaposan összekeverem. Kóstolom és ha kell sózom. 10 percig hűtőben pihentetem. Egy serpenyőt közepesen forróra hevítek és kevés (1 tk) olajon, oldalanként 2-2 perc alatt megsütöm a fasírtokat.  (Kb. 6-7 centi átmérőjű, 1 cm magas korongok) 11-12 darab lesz belőle. Friss limelével csepegtessük meg és a főzelékkel együtt fogyasszuk.