Főzelék sült sárgarépával, chilis tökmaggal

1381794_10202238385427712_1437072475_n.jpg

Azt vettem észre, hogy a narancssárga szín teljesen elborította az agyamat. Nem mintha bármi bajom lenne ezzel a színnel, csak úgy csendben megjegyeztem. Nem boncolgatom az okát, mert nagyon jól tudom, hogy az ősz van rám ilyen hatással. Három órája ülök egy helyben a kompjúterem előtt, a megmelegített főzelékem már két órája kihűlt de sebaj, mert a narancssárga ételek "megírása" éppen olyan laktató tud lenni, mintha megenném azokat. Persze tudom, hogy ez nem igaz, de valamivel muszáj átverni az elmémet, hogy ne követeljen folyton és folyton még egy falatot magának. Fizikai létem veszélybe kerül, szinte érzem, ahogy testem elgyengül, megadja, majd feláldozza magát az éhség oltárán. Valóban, szörnyen teátrális, de olyan klassz így megírni, hogy rohadt éhes vagyok, hogy már-már szórakoztató. Szóval besárgultam, nem is kicsit, de savanyodni szerencsére még nem kezdtem el. Kérem jelezzétek, ha ennek aprócska nyomát vélné bárki is felfedezni elrejtve a sorok között. Még átlátok a szitán de fiatalabb már én sem leszek. Szóval megint főztem egyet, egy gyorsat, sültet, finomat. Hogy ez is éppen narancssárga, arról én nem tehetek, majd megírom a panaszt a feljebbvalómnak! :) 

Recept 2 főre

1 kg sárgarépa tisztítva, fél centis karikákra vágva

fél dl olíva olaj

fél tk currypor

fél tk só

késhegynyi chilipehely

1 fej vöröshagyma felezve, vékonyra szeletelve

2 gerezd fokhagyma reszelve

1 cm gyömbér reszelve

1 ek vaj

2 ek olíva olaj

2 dl víz

2 dl tejszín vagy kókusztej

2 ek étkezési keményítő

só, bors

3 ek tisztított tökmag

késhegynyi csilipor

pár csepp olaj

tálaláshoz friss koriander vagy petrezselyemzöld, citromlé

A sütőt melegítsük elő 190 fokra. A fél dl olajat, curryt, sót és chilipelyhet egy nagyobb tálban összekeverem, ráborítom a répát és alaposan összeforgatom. Mindezt elvégezhetjük egy zacskóban is, ilyenkor csak alaposan össze kell rázni az egészet és biztosak lehetünk abban, hogy mindenhol bevontuk a zöldséget. Az egészet borítsuk egy sütőpapírral kibélelt tepsire és süssük 15-17 percig. Közben a felszeletelt vöröshagymát a vaj és olaj összeolvasztott keverékén üvegesre párolom, enyhén sózom. Hozzáadom a fokhagymát, gyömbért és 1-1 evőkanál víz hozzáadásával addig főzöm, amíg a hagyma teljesen megfő és már elkezd barnulni. Ekkor hozzáadom a 2 dl vizet, a keményítőt kikeverem a tejszínnel vagy a kókusztejjel, hozzáadok 2-3 evőkanál vizet és besűrítem vele a hagymás alapot. Borsozom, sózom. Egy száraz serpenyőt felhevítek, ráborítom a tökmagot, meglocsolom pár csepp olajjal, chiliporral, sóval és 2-3 perc alatt folyamatosan rázogatva megpirítom a magokat. Egy-két szem pattogni fog, simán szemen talál, ha nem vigyázunk. Ha elkészült, nem hagyom a serpenyőben őket, hogy ne égjenek meg. Tálalásnál a krémes alapból egy tányér közepére szedek, középre halmozom a sült, fűszeres répákat, megszórom a chilis tökmaggal, meglocsolom pár csepp citromlével és renget friss koriandert vagy petrezselymet teszek rá. Ez így már kész!