Kelkáposztafőzelék

859126_10202296988612755_1948079719_o.jpg

Atya úr Isten! Hogy én mennyire szeretem a kelkáposztát! Elmondani sem tudom, hogy milyen lelkes tudok lenni, amikor a kedvenc zöldségesemnél harsogó, zöld, húsos levelű példányokat találok. Szeretem rakottan, levesnek, megtöltve, pirítva, megsütve de a top díjat azért mégiscsak a főzelék viszi el. Ezt a receptemet Chili és Vanília kelkáposztája ihlette, amitől sokban ugyan nem tértem el, de azért egy kicsit mégis. Szerintem egy recept amúgy is akkor éri el az igazi küldetését, ha az tovább él, átalakul, formálódik az éppen aktuális "felhasználó" saját szája íze szerint. 

A kelkáposzta nem egy könnyű eset, tudom nagyon jól. Tízből nyolc ember zsigerből elutasítja, a maradék kettő meg  ha kapja eszi, de ha nem, akkor eszébe se jutna vacsorára ezt rendelni. Így vagyunk kódolva, eleve elrendeltetünk és abból biza már soha nem is engedünk. De én hiszek abban, hogy a káposzta kell! Erőpróba, nyitottság vagy legyen bátorság, az oly mindegy nekem! De ne gondoljuk azt, hogy a múlt nem szépíti meg a jövőt! :) Egy kis nyitottság az újra! Az kell ide! 

Recept 2 főre

70 dkg burgonya másfél centis kockákra vágva

1 fej vöröshagyma finomra aprítva

1 ek vaj

3 ek olíva olaj

1 gerezd fokhagyma reszelve

8 dl alaplé vagy víz

1 tk őrölt kömény

1 tk majoránna

1 kisebb fej kelkáposzta, külső, haragos leveleit negyedelem, a többit laskára vágom

só, frissen őrölt bors

fél tk currypor

A hagymát vaj és olíva olaj összeolvasztott keverékén puhára dinsztelem. Finoman sózom. Hozzáadom a köményt, majoránnát, fokhagymát, beleforgatom a burgonyát és a káposzta sötétebb leveleit, felöntöm az alaplével és fedő alatt 12-13 perc alatt majdnem teljesen megfőzöm. Ha ezzel megvagyok, a megfőtt leveleket és a burgonya felét egy evőkanálnyi lével krémesre pürésítek és visszaöntöm az alaphoz. Közben egy serpenyőt füstölésig hevítek és a laskára vágott káposztát enyhén barnulásig pirítok. Sóval, curryvel fűszerezem. Tálaláskor a krémes alapra teszek belőle és hümmögve, nyammogva elfogyasztom. Feltétnek pirított csirkemájat adok, amit pörköltalapon, alig 3-4 perc alatt készítek el.  

A facebook-on is ott vagyok!