Joghurtos-lime-os sárgaborsó főzelék kolbászropogóssal

1385632_10202334461309549_232893614_n.jpg

Tulajdonképpen már megint egy sárgaborsót főztem. Ebben számomra nincsen semmi meglepő, hiszen nagyon, de nagyon szeretem. A paradicsomos verzió nem várt sikere némi önbizalmat adott, így ezen felbuzdulva egy újabb változatot próbáltam ki. Kicsit savanykás, kicsit fűszeres, kicsit pikánsabb lett az előzőnél, de a petrezselyem indokolatlanul nagy mennyiségű használatáról itt sem voltam hajlandó kompromisszumot kötni. A feltét kérdéskörét is diplomatikusan oldottam meg, mert egy -már eddig is többször bevált- kolbász-petrus-paprika trióval egyszerűen lerendeztem. Utálok feltétekkel bíbelődni, de ez a hármas társítás nagyszerűen együttműködik ezzel a főzelékkel. Fűszeresen savanykás, frissen ropogós, talán valamennyire még magyaros is. Ha kérdeznék, így jellemezném ezt az egytálételet. És hogy a főzés mennyire számít teátrális műfajnak? Az talán kiderül ebből a videóból

A facebook-on is ott vagyok! 

Recept 4 főre

70 dkg sárgaborsó megmosva, kiválogatva ( áztatni is lehet)

2 fej vöröshagyma aprítva

3-4 ek olíva olaj

2-3 gerezd fokhagyma

1 tk őrölt római kömény

másfél liter alaplé vagy víz

4 dl natúr joghurt

1  nagy csokor friss petrezselyemzöld

15 dkg száraz kolbász kockázva

1 kápia paprika

só, frissen őrölt bors

1 lime frissen facsart leve

A finomra aprított vöröshagymát az olajon puhára dinsztelem. Sózom. Hozzáreszelem a fokhagymát, fűszerezem a római köménnyel, összeforgatom a sárgaborsóval majd felöntöm az alaplével. Hozzáadom a petrezselyem finomra vágott szárát és fedő alatt 30-35 percig főzöm. Ha jobban szeretjük teljesen szétfőzve, akkor tovább főzöm. A folyadékot mennyiségét többször ellenőrizzük, hogy a főzelékünk nehogy leégjen. Amíg készül a főzelékünk, a kockázott kolbászt ropogósra sütöm, a paprikát felkockázom, a petrezselyemzöldet durvára aprítom. Ha elkészült a főzelék hozzákeverjük a joghurtot majd lime levével, a petrezselyem felével, sóval, borssal ízesítjük. Tálaláskor a kolbászt, paprikát, petrezselyem másik felét összeforgatjuk és a tényér közepére halmozzuk. A kisült zsírral, vagy olíva olajjal és chilivel tovább turbózhatjuk.