Paprikás sütőtökfőzelék, mákos sültsárgarépával

1390742_10202446275584836_673796154_n.jpg

Ki tudja miért, de ezen a napon (Mindenszentek) sütőtökös ételt gondoltam ki ide. Rohanós heteken vagyok túl, így meglovagolva a hosszú hétvége amúgy is jövős-menős hangulatát én is felkerekedtem és meg sem álltam szülőfalumig, Hartáig. Mécsesek helyett sütőtökkel érkeztem, ami annyira nem meglepő, hiszen a táskámban mindig lapul valami, amiből bárhol, bármikor főzhetek valamilyen főzeléket. Nem terveztem ennyire előre és amúgy is kókuszos töklevesnek szántam, de nem bírtam magammal és nekiálltunk anyuval. Kinyitotta a hűtőt és elkezdte sorolni a tartalmát. Én becsuktam a szememet és hangos ümmögéssel és még hangosabb bürrögéssel jeleztem Neki, ha valami tetszett vagy éppen nem. Osztottunk, szoroztunk és arra jutottunk, hogy megfőzzük azt a főzeléket, amit anyu "falusi" hűtőszekrénye ihletett. Nekem azért volt ez jó visszaigazolás, mert  megnyugodtam, hogy nem "luxus" főzelékeket gyártok én a messzi fővárosban, hanem -némi túlzással ugyan- olyanokat, amik azért a többségnek is elérhetőek. Köszönöm, hogy ilyen szuper anyukám van! Sült paprikás fekete pöttyös mosolyt kívánunk mindenkinek!

Recept 2-3 főre

fél kg sült sütőtökpüré

1 fej vöröshagyma aprítva

2 gerezd fokhagyma reszelve

2 cm reszelt gyömbér

1 ek vaj

3 ek olíva olaj

1 piros kaliforniai paprika sütve, hámozva, kimagozva

1 paradicsom sütve, hámozva, kimagozva

7-8 dl alaplé vagy víz

fél kg sárgarépa tisztítva, kockázva

fél dl olaj

fél tk csípős paprika vagy chilipor

fél tk curry

1 ek egész mák

só, frissen őrölt bors

fél citrom leve

A sütőt előmelegítem a legmagasabb fokozatra. Előkészítem a répákat a sütéshez az itt olvasható módon, annyi különbséggel, hogy a mákot is hozzákeverem. Először a paprikát és paradicsomot sütöm feketére (15-20 perc), majd mérséklem a hőfokot 200 fokra. A megsült paprikát, paradicsomot lefedem egy kisebb dobozban, pár percig állni hagyom, majd óvatosan meghámozom, kimagozom őket. A visszahűlt sütőben megsütöm a répákat is, 10-12 perc alatt. Ne teljesen puhuljanak meg, maradjanak "roppanósak". Közben a hagymát a vaj és az olaj összemelegített keverékén megdinsztelem, finoman sózom és puhára főzöm. Hozzáadom a reszelt fokhagymát, gyömbért. Átforgatom, majd a tökpürét is hozzáadom. Felöntöm az alaplével, majd fedő alatt 10 perc alatt összeforralom. A sült paprikát és paradicsomot felaprítom, majd a tökös alaphoz keverem. Botmixerrel pürésítem, citromlével, sóval, frissen őrölt borssal fűszerezem. A mákos répával, friss petrezselyemmel vagy snidlinggel tálalom.

A facebook-on is ott vagyok!