Csicsókafőzelék rukkola pesztóval

1390572_10202512738566369_445049314_n.jpg

Próbáltam egy ideig távol tartani magamat a csicsóka-ügytől, de mára beláttam, hogy ez nem mehet így tovább. A piacon minden pulton ott van, egyre több étterem ajánlatában jelentkezik ilyen-olyan formában és ha már a lelkes főzelék főző blogolvasók is arról számolnak be, hogy csicsókát főznek, akkor elérkezettnek láttam az időt, hogy én is csatlakozzak ehhez a népes rajongótáborához. Az már csak hab volt a tortán, hogy pont ma olvastam valahol, hogy a new york-i trenddiktálók is nagy jövőt jósolnak neki. Nem csoda, hiszen nagyon sokoldalú, kellemesen édeskés, gesztenyés íze szinten mindennel nagyon jól harmonizál. Remek leveseket, ízesített pürét, sós desszerteket, köreteket készíthetünk belőle. Citrommal, naranccsal is összehozható, mert a savakat is jól bírja. Nem is beszélve arról, hogy tőlünk nyugatabbra divatos gyógynövényként tartják számon. Például azért is hasznos, mert szénhidrát tartalma nem emeli meg a vér inzulinszintjét, így cukorbetegek is bátrabban fogyaszthatják. Ha rászánjuk magunkat arra, hogy elkészítjük, érdemes megkóstolni nyersen is, mert úgy is igen kiváló. Szóval ezen ismeretek birtokában senki sem lepődhet meg azon, hogy főzelékként is megállta a helyét. Ezt tanúsíthatom. Sajnos elég agresszívan hat az emésztésre, ezért sokan messziről elkerülik. Nem tudom megmagyarázni, hogy miért vártam vele eddig, de ami nem késik alapon örülök, hogy idén is eljött a szezonja. A csicsóka jó! Sütve még jobb! És ha valami ennyire jó, abból jusson mindenkinek. 

Recept 2-3 főre

másfél kg csicsóka

1 fej vöröshagyma finomra aprítva

2 gerezd fokhagyma

1 ek vaj

3 ek olíva olaj

fél liter alaplé

1 dl olaj

1 tk currypor

fél tk só

1 lime leve

A pesztóhoz

1 marék rukkola

4-5 szem dióbél

1 gerezd fokhagyma

1 dl olíva olaj

A sütőt előmelegítjük a legmagasabb fokozatra. Nálam 230 celsius. Egy kilónyi csicsókát alaposan megmosok és héjastól másfél centisre kockázok. Az egy dl olajat összekeverem a curryvel és a sóval majd egy nejlonzacskó segítségével alaposan összerázom a csicsókával. Sütőpapírral bélelt tepsire borítom és 30 percig sütöm. A maradék csicsókát megpucolom és felkockázom. Az aprított hagymát a vaj és az olaj összeolvasztott keverékén puhára dinsztelem. Ráreszelem a fokhagymát, sózom, majd hozzáforgatom a nyers csicsókakockákat. Felöntöm az alaplével és fedő alatt 15-20 perc alatt puhára főzöm, majd pürésítem. A pesztó hozzávalóit szintén turmixolom, majd a csicsókás alaphoz keverem. Lime kifacsart levével és ha kell sóval sóval ízesítem. Tálaláskor a megsütött kockákkal elkeverem, friss petrezselyemmel, olíva olajjal turbózom. Durvára tört pirított dióval egészen extrát alkothatunk. Figyelem! Nagyon magas a rosttartalma! Szóval okozhat némi "gyomorproblémát"! 

A facebook-on is ott vagyok!