Kapros sütőtökfőzelék szezámos sült zellerrel

1466200_10202698941621329_172937777_n.jpg

A minap egy amerikai cégnél zsűritagként vettem részt egy főzőversenyen, amit a helyi munkaerőnek szerveztek. Négy szempontot vettünk alapul a kóstolás során, amit igyekeztünk szigorún betartani és objektíven megítélni. Az ételeknek szezonálisnak, egészségesnek, innovatívnak és természetesen finomaknak kellett, hogy legyenek. Remek dolgok születtek, egy csomó olyan fogással találkoztam, amit magam is szívesen elkészítenék, mi több, el is készítek majd magamnak idehaza. Ugyan főzelékkel senki sem indult, én mégis örültem, mert nagyon sok ötletes, praktikus és valóban kreatív fogással találkoztunk. Az egyik ilyen étel ihlette meg ezt a mai főzelékemet, amit ott leves formájában ettünk és ha nem vitték volna túlzásba benne a kapor mennyiségét, még esélye is lett volna a győzelemre. Az alap ötletet én egy kicsit felturbóztam, a saját szám ízére alakítottam és főzelék formába öntöttem. Köszönöm az inspiráló ízkombót, jó kis verseny volt! 

 Recept 2-3 főre

1 kg sütőtök másfél centisre kockázva 

1 nagy fej vöröshagyma finomra aprítva

1 ek vaj

3 ek olíva olaj

1 gerezd fokhagyma

1 kiskanál őrölt római kömény

1 tk currypor

fél tk só

7 dl alaplé vagy víz

1 csapott ek étkezési keményítő

fél citrom leve

friss kapor

só, bors, chilipor

1 fej zellergumó tisztítva, másfél centisre kockázva

1 tk fekete szezámmag (lehet mák is)

fél dél olaj

currypor

A sütőt előmelegítem 200 fokra. Fél dl olajat elkeverek egy kiskanálnyi curryvel, fél kiskanálnyi sóval és a szezámmaggal. A kockázott zellert egy zacskóba teszem, ráborítom a fűszeres olajat, befogom a száját és alaposan összerázom, majd egy sütőpapírral kibélelt tepsire borítom. 10-12 perc alatt készre sütöm. Közben a finomra aprított hagymát a vaj és az olaj összeolvasztott keverékén üvegesre dinsztelem. Ráreszelem a fokhagymát, fűszerezem a curryvel, római köménnyel. Ráborítom a kockázott tököt, elkeverem majd felengedem az alaplével. Sózom, borsozom majd fedő alatt 10-12 perc alatt haraphatóra főzöm. Egy merőkanálnyit kiveszek belőle, pürésítem majd visszakeverem az alaphoz. Fél deci langyos vízzel kikeverem a keményítőt és besűrítem vele a főzeléket. Fél citrom levével és egy evőkanálnyi aprított, friss kaporral ízesítem. Sózom, borsozom ha kell. Tálaláskor a szezámos zellerrel megszórom, chilivel, olíva olajjal turbózom.

A facebook-on is itt vagyok.