Currys-kókuszos sárgaborsófőzelék

1613765_10203174556391401_641818013_n.jpg

Még szerencse, hogy van az Ízes élet főzőműsor, ahol ChiliésVanília ma reggel sárgaborsó főzeléket főzött. Annyira megirigyeltem tőle a főzeléket, hogy úgy döntöttem, megfőzöm a sajátomat. Amúgy is kellett tennem egy hatékony Vásárcsarnok túrát, így a két legyet ütök egy csapásra alapon átugrottam a szomszédos Ázsia boltba is. Nézelődtem kicsit és megfogadva Zsófi indiai ízvilágra tett tanácsát megvettem a szükséges hozzávalókat. Egy kis kókusztej, némi curry, a koriander már a táskában és már tekertem is haza, hogy ebédre elkészüljön a modern tapétaragasztó. Ki gondolná, hogy ez is egy sárgaborsófőzelék? Azt hiszem, addiktív. Vigyázzatok vele! 

Recept 2 főre

1 fej vöröshagyma kockázva

1 ek vaj

3 ek olíva olaj

3 gerezd fokhagyma reszelve

1 tk currypor

40 dkg megmosott sárgaborsó

1 liter alaplé vagy víz

1 dl kókusztej

1 csokor petrezselyemzöld (a szárát vékonyra karikázom)

pár szál friss koriander (ha sikerül szerezni)

1 lime vagy fél citrom leve

só, frissen őrölt bors

chilipehely

A hagymát a vaj és az olaj összeolvasztott keverékén közepes lángon puhára párolom. Finoman sózom, egy-egy kanál vízzel meglocsolom, így könnyebben puhul. Visszaveszem a lángot, ráreszelem a fokhagymát, fűszerezem a curryvel és fél percig így pirítom őket. Ráborítom a sárgaborsót, elkeverem, majd felöntöm az alaplével. Elkeverem, beleteszem a felkarikázott petrezselyemszárat, lefedem és a borsótól függően 40-50 percig főzöm. Én nem szeretem szétfőzni, a szemek haraphatóak maradnak. Kuktában ez az idő felgyorsítható. Ha ezzel megvagyok egy bátor kanálnyit különveszek és összepürésítem, majd visszaadom az alaphoz. Beleöntöm a kókusztejet, összemelegítem de már nem forralom. Sóval, borssal,  lime levével ízesítem. Friss petrezselyemmel, korianderrel tálalom.  

A facebook-on is ott vagyok.