Édesköményes-currys káposztafőzelék

1959447_10203431788542044_190965016_n.jpg

Májas hurka került az asztalomra. Ehhez kellett kitalálnom valami főzelékfélét. A savanyút kívántam és a fűszereset. Elsőre ez ugrott be a hurkáról és nem is nagyon akartam tovább ötletelni. Volt itthon káposztám, az édeskömény meg csak úgy szembe jött, ebből nagy baj nem lehet, gondoltam. Elindítottam a hagymás alapot, közben felcsíkoztam a káposztát. A serpenyő a tűzön, sütő bekapcsol, atyám, mennyi mindent kell itt összehangolni! Persze ez csak így elsőre olyan kaotikus, valójában pofon egyszerű. Hiszen csak egy főzelék! Mitől lenne bonyolult? Azt pedig csak zárójelben jegyzem meg, hogy hurkához soha többet nem szeretnék mást enni. Ezek ketten olyan brutálisan jók együtt, hogy valahonnan muszáj lesz még némi hurkát felhajtanom! Azt a hurka életbe! :)

Recept 2 főre

1 ek vaj

3 ek olaj

1 fej vöröshagyma, finomra aprítva

1 fej édeskömény, fele kisebbre-fele nagyobbra kockázva

1 tk currypor

6 dl alaplé

1 közepes fej káposzta fele vékonyra csíkozva ( kb. 70 dkg)

a pirításhoz olaj

só, frissen őrölt bors

1 dl tejföl

1 ek étkezési keményítő

1 cikk citrom leve

A sült zöldséghez:

fél dl olaj

fél kk pirospaprika

2-3 csipet só

a tálaláshoz friss koriander, chilipehely, za'atar

A sütőt melegítsük elő 200 fokra. Egy közepes lábosban közepes lángon olvasszuk össze a vajat az olajjal. Dobjuk rá a hagymát, finoman sózzuk majd pároljuk puhára. Egy-egy kanál vizet adjunk hozzá, hogy gyorsabban szétfőjön. Adjuk hozzá az apróbbra aprított édesköményt és pároljuk további 2-3 percig. Folyamatosan kevergessük. Szórjuk rá a curryt, pirítsuk össze őket. Öntsük hozzá az alaplevet és fedő alatt 13-15 perc alatt főzzük meg. Közben egy a felcsíkozott káposztából vegyünk ki egy szű maréknyit és keverjük össze a nagyobb darabra aprított édesköménnyel. Tegyük zacskóba. Egy keverőtálba keverjük össze az olajat, sót, paprikát és öntsük a zacskóba. Alaposan rázzuk össze, majd borítsuk sütőpapírral bélelt tepsire. 10-12 percig süssük. Amíg sülnek a zöldségek egy vastag falú serpenyőt füstölésig hevítek, majd rálocsolok 1 evőkanál olajat. Ráborítom a káposzta harmadát és 6-8 perc alatt barnára pirítom. A felénél enyhén sózom és egy-két kanál vizet adok hozzá. Ne süssünk egyszerre nagy mennyiséget, mert pirulni, hanem párolódni fog a káposzta és nem lesz roppanósan puha. Sózni is csak azért a felénél sózzuk, hogy ne eresszen tőle levet. Én három adagban sütöttem meg. A forró serpenyő nagyon fontos. Ne spóroljuk le ezt a lépést. Ha miden elkészült először pürésítem a currys-hagymás alapot. Ezután hozzáforgatom a pirított káposztát. Ha nem elég leves, felöntöm egy deci vízzel. A tejfölt kikeverem a keményítővel és egy kanálnyi meleg lével majd besűrítem vele a főzeléket. Sózom, borsozom és a citrom levével savanyítom. A sült zöldségekkel, friss korianderrel és extra fűszerekkel tálalom. 

A facebook-on is ott vagyok!