Mentás-paradicsomos babfőzelék

1511445_10203592909489967_1423069080_n.jpg

Aki eddig azt gondolta, hogy a babfőzelék téli étel, az inkább ne olvassa tovább ezt a bejegyzést. Én sem hittem vona elsőre, hogy ennyire frissé és tavaszivá lehet tenni egy kis menta segítségével, de higgyék el nekem, hogy ez a menta tud valamit. Persze azt nem állítom, hogy olyan könnyű étel lesz, mint egy ropogós zöldsaláta némi roston csirkemellel, de ugye senki sem felejti el, hogy azért mégis csak egy babfőzelékről beszélgetünk. Babfőzelékről, ami elég savas a paradicsomtól, elég tartalmas a babtól és elég friss a rengeteg mentától. Azt hiszik, hogy viccelek? Ugyan, soha nem tennék ilyet! Ez egy rohadt jó főzelék, amiről nem beszélni kell, hanem megfőzni! Rajta! Rajta!

Recept 2 főre

3 ek olaj

1 kisebb fej vöröshagyma, finomra aprítva

1 gerezd fokhagyma reszelve

fél tk őrölt római kömény

50 dkg tarkabab, egy éjszakára bő vízbe áztatva

7-8 dl alaplé

2 dl paradicsomlé

8-10 mentalevél

1-2 cikk lime leve

só, bors, chilipehely, pár mentalevél a tálaláshoz

A finomra aprított hagymát közepes tűzön egy lábosban puhára pirítom az olajon. Finoman sózom, egy-egy kanál vízzel meglocsolom, hogy gyorsabban megpuhuljon. Ráreszelem a fokhagymát, fűszerezem római köménnyel majd ráborítom a beáztatott, lecsepegtett babot. Átkeverem, felönötm az alaplével, beledobok 4-5 mentalevelet és fedő alatt, 40-45 perc alatt puhára főzöm. Mikor már majdnem puha a bab, beleöntöm a paradicsomlevet, sózom, borsozom és pár percig még főzöm. Végül kiveszek egy merőkanálnyit és a mentalevelekkel együtt pürésítem. Visszakeverem az alaphoz, összemelegítem, belefacsarom a lime levet és lálalom. Chilipehellyel, olíva olajjal, finomra aprított mentával szórom meg.

A facebook-on is ott vagyok!