Tavaszpesztós sárgaborsó főzelék

10171080_10203688703604760_2725355283151775444_n.jpg

A sárgaborsó valóban nem az a tipikus tavaszi alapanyag, de attól, hogy telebombáztam szezonális, maradék  zöldekkel máris azzá tettem. Szerintem. Volt itthon pár levél medvehagymám, a hűtő alsó fiókjában egy csokor retkem zsenge levelekkel. Vettem egy köteg büdi újhagymát és nem kevés friss petrezselyemzöldet, így adódott a helyzet! Ebből pesztó lesz! Leforráztam a petrus felét (konkrétan fél percre belemártottam a főzelékbe), a többi levelet összeaprítottam és botmixereltem őket. Némi olaj, pár szem dió és a pesztó össze is állt. Szépen összekevertem őket, aztán jól megcitromoztam az egészet, így a főzelékbe csempészett tavasz frissessége már csak arra várt, hogy igazán boldoggá tegyen. Arcba vele! Nem viccelek!

Recept 2-3 főre

3 ek olaj

3-4 szál tavaszi hagyma, vékonyra karikázva (zöldje félretéve)

2 gerezd fokhagyma, reszelve

1 tk örölt római kömény

fél kg megmosott sárgaborsó

1,2 l alaplé vagy ( én a reggeliről megmaradt fütölt virsli főzővizét használtam)

2 nagy csokor petrezselyemzöld

1 dl joghurt (elhagyható)

fél citrom reszelt héja és leve

só, bors, chilipehely

a pesztóhoz egy kisebb csokor retek zsenge levelei, 2-3 levél medvehagyma, az újhagyma félretett zöldje, petrezselyem fele, 2-3 szem dióbél vagy mogyoró vagy 1 ek pirított fenyőmag

Egy nagyobb lábosban melegítsük fel az olajat. Dobjuk rá a karikázott hagymát, finoman sózzuk majd kevergessük 2-3 percig. Reszeljük rá a fokhagymát, fűszerezzük a római köménnyel és pirítsuk 5-6 másodpercig. Borítsuk rá a borsót, öntsük fel az alaplével és lefedve, 45-50 percig főzzük. Félidőnél sózzuk, mert így nem lassítsuk a puhulást. Én nem főzöm teljesen krémesre. (ha előzőleg áztatjuk, ez az idő rövidebb lesz) Amíg fő a borsó, aprítsuk össze a zöldeket és tegyük őket egy magas falú mérőedénybe. Merjünk rá egy merőkanálnyi főzőlevet, öntsünk rá 1-2 evőkanál olívaolajat, sózzuk. Dobjunk rá pár szem dióbelet vagy bármilyen magot, és az egészet pürésítsük össze. Keverjük a kész főzelékhez. Ízesítsük citromlével, citromhéjjal és keverjük hozzá a megmaradt, durvára aprított petrezselymet. Ha szeretnénk lágyítani az ízeket, akkor adjunk hozzá egy deci kikevert joghurtot.

A facebook-on is ott vagyok.