Pofonegyszerű spárgafőzelék

1526324_10203824161151114_9173696292275200545_n.jpg

Megmondaná valaki, hogy mi az oka annak, hogy nem tudok megszabadulni a spárga függőségemtől? És azt is szeretném tudni, hogy van e valahol a városban olyan kórház, ahol a hozzám hasonló szenvedélybetegeket kezelik? Jesszusom, már megint sikerült egy olyan főzeléket készítenem, ami alig 20 perc alatt elkészült úgy, hogy közben még egy extra gyors alaplevet is összehoztam. Nem volt csalás és az ámítás illúzióját is kikérem magamnak, mert ez valóban egy annyira gyors ebéd, vacsora meg amúgy bármi lehet, hogy az már tényleg a pofonegyszerű kategóriába sorolandó. Roppanós, friss és a hozzá készült buggyantott tojás pedig csak hab a tortán. Vagy spárgán! Értitek?

Recept 2 főre

2 ek vaj

1 ek olívaolaj

2 szál tavaszihagyma, vékonyra karikázva

fél tk currypor

1 gerezd fokhagyma, reszelve

2 csomag zöld spárga, megmosva, hosszában felezve (a fás végeit levágtam és 10 perces alaplevet főztem belőle)

4 dl alaplé

1 dl tejszín

2 csapott ek étkezési keményítő

1 cikk citrom

só, frissen őrölt bors

1 csokor petrezselyemzöld, durvára aprítva

személyenként egy tojás

A vajat közepes lángon összeolvasztottam az olajjal egy lábosban. Ráborítottam a karikázott hagymát, finoman sóztam és 2 percig pároltam. Ráreszeltem a fokhagymát, fűszereztem a curryvel és további fél percig kevergettem. Hozzáadtam a spárgát, felöntöttem az alaplével, sóztam, borsoztam és forrástól számítva 3-4 percig főztem. Kiszedtem a spárgát egy tányérra (így egyszerűbb lesz a művelet), a keményítőt kikevertem a tejszínnel, majd besűrítettem a fűszeres alapot. Citromlével, sóval, borssal fűszereztem. Óvatosan visszaforgattam a félretett sípokat és sok-sok petrussal és a Chili és Vanília féle tökéletes buggyantott tojással tálaltam.

A facebook-on is ott vagyok.