Jóillatú kókuszos karalábéfőzelék

1549346_10203998340585491_526784191568113061_n.jpg

Arra vonatkozó tanácsot, hogy ne legyen büdös a lakás karalábé főzéskor? Csak annyit tudok, hogy pár órára beáztatom citromos vízbe és az némileg enyhít a kínok kínján. Engem speciel nem zavar, de ha előre dolgozom akkor mindig ezt az utat járom, és mefigyeltem, hogy ilyenkor kevésbé lesz nyomonkövethető az aznapi kaja. Szerintem sokan pont a jellegzetes íze és illata miatt mondanak le róla, pedig igazából nem kellene. Ha finoman elrejtünk belőle egy részt, mondjuk egy kis kókusztejjel és az egészet beoltjuk némi koriander aromával, akkor eljutunk arra a szintre, hogy tudjuk, hogy karalábé ízt érzünk, de valójában nem is! Szóval! Főzzétek meg és akkor rájöttök, hogy miről is beszélek! Pont.

A facebook-on is ott vagyok!

Recept 2 főre

2 ek vaj

1 ek olívaolaj

3 szál újhagyma, vékonyra karikázva

3-4 fej karalábé, kockázva (héjából, szárából 15 perc alatt alaplevet főztem)

4 dl alaplé

2 dl kókusztej

1 cikk citrom reszelt héja és leve

2 evőkanál étkezési keményítő

só, frissen őrölt bors

A pesztóhoz: 2 dkg friss koriander, 1 kisebb gerezd fokhagyma, 2 ek olívaolaj, 1 tk pirított mandula (vagy napraforó, dió)

tálaláshoz friss koriander, chilipehely, pirított magok

A vajat közepes lángon összeolvasztom egy lábosban az olajjal. Rászórom a hagymát, finoman sózom és két percig, folyamatosan kevergetve megpárolom. Ráborítom a karalábét, egy-két percig tovább kevergetem, majd felöntöm az alaplével. Sózom, borsozom, majd fedő alatt 14-16 perc alatt puhára főzöm. A kókusztejet kikeverem a keményítővel, majd besűrítem vele a főzeléket. A pesztó hozzávalóit egy magasfalú mérőedénybe teszem és botmixerrel pürésítem. A főzelékhez keverem. Belereszelem a citromhéjat, belefacsarom a levét. Sóval, borssal ízesítem. Tálaláskor pirított magokkal, korianderrel és chilipehellyel szórom meg.