Tökfőzelék egy marék rizsből

10416975_10204073602386989_4673136106078471598_n.jpg

A növényi "tejek", növényi italok egyre nagyobb szerepet kapnak életünkben. A fogyasztók egy csoportja sajnos rákényszerül arra, hogy használja ezeket, (különböző intolerancia betegségek következtében) de egyre többen vannak azok is, akik egészségmegelőzés vagy választott élterfomájuknak köszönhetően isszák ezeket a termékeket. Én eddig egyik csoportba se tartoztam, de amióta találkoztam Anikóval, a Nomilk növényi tejbár tulajdonosával, én is kasztosítottam magamat. Persze nem lettem se laktózérzékeny, se vegetáriánus, viszont a végigkóstolt, frissen készített növényi "tejek" annyira meggyőzőek voltak, hogy azonnal beléjük szerettem. Bevallom, hogy első körben én is szkeptikus voltam, hiszen tejivó ember vagyok, így nem sok bizodalmam volt a gabonából készített italok felé. Azt pedig végképp nem hittem el, hogy egy marék rizsből, mandulából, kesuból, kölesből vagy éppen mákból!!!, pisztáciából!!!! és némi vízből pár perc alatt élvezhető, finom és tök egészséges ital készíthető. Pár csepp olaj, pár csepp méz vagy más természetes ízesítő (mi datolyát használtunk), egy pici só és ennyi.

Oké, de hogy lesz ebből "tej"? Hát úgy, hogy az egészet  beletesszük egy ChufaMix-be és egy botmixer segítségével az pár percig pürésítjük. A végeredmény önmagáért beszél, pár egyszerű lépéssel készíthetjük el saját növényi italunkat. Előnye, hogy mindig csak annyit készíthetünk, amennyire éppen szükségünk van, de ha nagyobb mennyiségben készül, 3-4 napig a hűtőben simán eláll. Csak az kerül bele, amit mi hozzáadunk, így attól sem kell tartani, hogy mesterséges adalékokat viszünk be a szervezetünkbe. Az italok rengeteg étrendbe és táplálkozási formába beilleszthetőek és ami a legfontosabb, hogy a bolti változat töredékért juthatunk hozzájuk.

 

chuf01.jpg

 

Nekem, mint főzelékes embernek a legnagyobb meglepetés a ChufaMixel készített növényi "tejszín és tejföl" volt. Semmi extra nem történik a használat során, csupán annyi a trükk, hogy több magot vagy kevesebb vizet adunk hozzá a turmixolás során, így a kapott folyadék is sokkal sűrűbb és sokkal krémesebb lesz. Ha "tejfölt" szeretnénk, csepegtessünk pár csepp citromlevet az alapba és máris ott a savanykás, kellemesen krémes növényi tejfölünk. Azt persze nem állítom, hogy összehasonlítható az eredetivel, de ne feldjük, hogy mégis csak  rizsből, vagy kölesből készítjük. A ChufaMix egyszerű és gyors használatát egyébként egy rövid videó is szemlélteti.

A ChufaMix nem egy csodaszer, viszont a vele készített növényi italok és készítmények sokak számára jelenthetnek olcsó és egyszerű megoldást a mindennapi életben. Az eszközt magam is teszteltem és a vele készült tejeket, termékeket főzelékekhez is felhasználtam. Engem meggyőzött és akikkel kóstoltattam nem is vették észre a különbséget.

 

Recept 2 főre

3 ek olívaolaj

4 szál újhagyma, vékonyra karikázva

1 gerezd fokhagyma

1 kg zsenge tavaszi tök, gyalulva

fél liter alaplé

2 dl rizstejszín (35 dkg rizs, 2 dl tisztított víz, csipet só, méz, pár csepp paleo olaj)

1 ek étkezési keményítő

1 csokor friss kapor

fél citrom reszelt héja, leve

só, frissen őrölt bors

A tököt egy nagyobb tálba teszem és finoman megsózom. 10 percig állni hagyom, majd óvatosan kinyomkodom. A levét félreteszem, a főzéshez felhasználom. Az olajat egy nagyobb lábosban, közepes lángon felhevítem. Rádobom a hagymát, finoman sózom és 2-3 percig, kevergetve fonnyasztom. Ráreszelem a fokhagymát, pár másodpercig pörgetem majd hozzáadom a kinyomkodott tököt. Összeforgatom, felöntöm az alaplével és 6-8 percig főzöm. A ChufaMix-szel elkészítem a tejszínt. Kikeverem vele keményítőt, majd besűrítem vele a főzeléket. Citrom héjjal, citromlével ízesítem. Hozzákeverem a finomra aprított kaprot, sózom, borsozom.

A facebook-on is ott vagyok!

(x) Szponzorált poszt. A posztot a Nomilk növényi tejbár, a ChufaMix kizárólagos magyarországi forgalmazója támogatta.

kisméretűnomilklogo.png