Ahogy tanultuk! Tárkonyos-gyömbéres vajbabfőzelék

1528467_10204127000681913_3363576241432694824_n.jpg

Nincs megállás, minden hétre jut valami új zöldség a piacon. Tudom, hogy a vajbab annyira még nem jólárasított, de ma nem érdekelt. Annyira zsenge volt, hogy bűn lett volna ott hagynom. Vettem hozzá tárkonyt, új fokhagymát és egy darab gyömbért, mert ott, a pult előtt állva ötlött a fejembe, hogy mi lenne, ha egy fűszerpasztás alapot csinálnék és azzal ízesíteném meg a főzeléket. Itthon gyorsan mozsarat fogtam, beleraktam mindent, amit kellett és már zúztam is a fűszereket, égett a munka a kezem alatt. Persze, mehetne bele minden külön-külön is, de így ebben a pépesített, izomerővel elkészített formában sokkal intenzívebb és karakteresebb lett az egész végeredmény. A tejszín helyett egyébként lehetne tejfölt vagy joghurotot is használni, de nekem kellett a tejszín krémessége, lágysága, hogy egyensúlyba hozza a csípős, erős ízeket. Nem szoktam ilyet mondani, de most ez a kedvencem! A nyár slágere nálam ez lesz! HIDEGEN! :) Kocsmárosné! Egy nagyfröccöt, por favor! :)

Recept 2 főre

A fűszerpasztához:

4 cm friss gyömbér, reszelve

2 duci gerezd fokhagyma, reszelve

2 ek aprított, friss tárkonylevél

1 ek olíva olaj, 6-8 szem nagyszemű tengeri só

ízlés szerint zöld chilipaprika

A főzelékhez:

1 ek vaj

3 ek olívaolaj

3-4 szál újhagyma, vékonyra karikázva

2 ek tárkonyos fűszerpaszta

fél kg zsenge vajbab, előkészítve,4-5 centisre darabolva (a szára végét csipkedjük le, én csak a barna felét szoktam)

6 dl  alaplé

1 dl főzőtejszín

2 csapott ek étkezési keményítő

fél lime reszelt héja és leve

só, frissen őrölt bors, aprított friss tárkony, pár csepp olívaolaj a tálaláshoz

Először készítsük el a tárkonyos fűszerpasztát. A reszelt gyömbért, fokhagymát, chili, sót és az aprított tárkonyt tegyük egy mozsárba, majd alaposan dolgozzuk össze. Adagoljuk hozzá az olajat és addig gyömöszöljük, amíg krémes pasztát nem kapunk. Ezután egy 2-3 literes lábosban, közeps lángon olvasszuk össze a vajat az olajjal. Dobjuk rá a hagymát, finoman sózzuk, majd folyamatosan kevergetve 2-3 perc alatt pároljuk puhára. Vegyük vissza a lángot és adjuk a hagymás alaphoz a már elkészített fűszerpasztát. Pirítsuk 1-2 percig (közben óvatosan kapcsoljuk a lángot kicsit erősebbre), de vigyázzunk, nehogy megégjen, mert akkor az egész megkeseredik. Forgassuk hozzá az előkészített babot, engedjük fel az alaplével, majd lefedve, a forrástól számítva 13-15 perc alatt főzzük ressre. A keményítőt keverjük csomómentesre a tejszínnel, majd sűrítsük be vele a főzeléket. Ne forraljuk, csak melegítsük össze. Reszeljük bele a lime vagy citrom héját, facsarjuk bele a levét. Ízesítsük sóval, borssal, ha kell. Friss tárkonnyal megszórva és pár csepp olívaolajjal meglocsolva tálaljuk. Hidegeni is rohadt finom!

A facebook-on is ott vagyok!