Zelleres krumplifőzelék

10623705_10204876526379587_8792802417810849968_o.jpg

Mostanában annyit emlegettem a hagyományos krumplifőzeléket, hogy muszáj voltam főzni egy majdnem olyat. Persze nem lett az a klasszikus forma, de magamhoz képest eléggé visszafogtam magamat. Semmi curry, semmi koriander, nulla római kömény. Semmi ilyesmi. Amitől kicsit mégis feris lett, az a vajon megpárolt angolzeller, ami így, ebben a formájában is nagyon jól passzol ehhez a tejföltől és lime létől savanykás krumplifőzelékhez. És a sós, pirított mandula csak azért került rá, mert ott volt az ebédlőasztalon.

Hozzávalók

1+1 ek vaj

3 ek olíva olaj

1 kisebb fej vöröshagyma finomra aprítva vagy 10 cm póré fehér része, szintén aprítva

3 zellerszár, mosva, darabolva

1 kg tisztított krumpli (kb. 1.2 kg héjastól), kockázva

fél liter alaplé

2 babérlevél

fél tk só

1 dl tejföl

2 ek étkezési keményítő

frissen őrölt bors

fél lime kifacsart leve

2 ek pirított, sózott mandula durvára aprítva

chilipehely

A vajat egy nagyobb edényben, közepes lángon összeolvasztjuk az olajjal. Rászórom a hagymát, finoman sózom és 2-3perc alatt puhára párolom. Egy-egy kanál vízzel meglocsolom, hogy gyorsabban puhuljon. A zeller kétharmadát is hozzáadom és további 1-2 percig kevergetem. Ráborítom a krumplit, felöntöm az alaplével, babérlevélell és sóval ízesítem. Lefedem és a forrástól szímított 10-12 alatt majdnem puhára főzöm. A tejfölt kikeverem 2-3 kanál vízzel, majd csomómentesre keverem benne a keményítőt. Besűrítem vele a főzeléket. Már nem forralom, csak összemelgítem. Lime levével, sóval, borssal fűszerezem. Egy serpenyőben vajat olvasztok és 3-4 percig, kis lángon megpirítom benne a maradék zellert. Pirított mandulával, chilipehellyel és a zellerrrel tálalom a főzeléket. Pár csepp mandula - vagy tökmagolaj erősen javasolt hozzá.

A facebook-on is ott vagyok!