Édeskrumpli főzelék édesköménnyel, gránátalmával

10658654_10205116323614368_8491798112539549586_o.jpg

Azt kell, mondjam, hogy ez a főzelék az édesek nagy találkozója lett. Olvasztótégelye, hogy cifrázzam a dolgot. Édeskrumpli találkozik ánizsos édeskömyénnyel, ami már önmagában is örömteli, hát még így, ebben a formában. Szerencsére már sok helyen kapható mindkettő, így bátran bíztatok mindenkit, hogy tegyenek velük egy próbát. Ez a sós-édeskés főzelék már önmagában is elég izgalmas, de a savanykás és csinatos gránátalma magjai adnak még hozzá egy igen nagy íz löketet. Elég klassz, ahogy a falatokban felrobbannak a savanykás, édeskés magocskák és lekerekítik az egészet. Sütőtökkel és répával is működik a dolog, de azért édeskrumplival az igazi. Ha lett volna itthon, megszórtam volna tonnányi friss korianderrel is, de az ánizsos, friss köménylevelekkel is működött közöttünk a kémia!

Hozzávalók

2-3 adag

1 ek vaj

3 ek olaj

1 közepes fej vöröshagyma, finomra aprítva

1 gerezd fokhagyma

20 dkg édeskömény (kb. fél gumó), apróra vágva ( a zöld leveleit tegyük félre a tálaláshoz)

fél tk só

1,2 kg édeskrumpli, két centis kockákra darabolva

5 dl alaplé

1 dl tejszín vagy kókusztej

1 ek étkezési keményítő

fél gránátalma magjai

Az olajat összemelegítem a vajjal. Közepes lángon, közepes méretű edényben. Ráborítom a hagymát, finoman sózom és 4-5 perc alatt puhára párolom. Egy-egy kanál vízzel meglocsolom, hogy gyorsabban puhuljon. Hozzákeverem az aprított édesköményt, ráreszelem a fokhagymát és további 2 percig kevergetem. Hozzáforgatom a kockázott krumplit, sózom, felöntöm az alaplével és fedő alatt, a forrástól számított 6-8 perc alatt megfőzöm. Nagyon gyorsan puhul, vigyázzunk, hogy ne főjön szét. Egy bátor merőkanálynit kiveszek, pürésítem és visszakeverem az alaphoz. A tejszínt vagy kókusztejet kikeverem a keményítővel, és besűrítem vele a főzeléket. Már nem forralom, csak összemelegítem. Sózom, borsozom ha kell. Gránátalmával és a félretett, aprított levelekkel tálalom. Tovább extrázható, ha a maradék köményt vékonyan felszeletelem és kevés vajon pár perc alatt megpárolom. Ezt is a végén adjuk a főzelékünkhöz.

A facebook-on is ott vagyok!