Finomfőzelék

10505021_10207051428590783_457144403360082508_o.jpg

Magam sem tudom jobban megfogalmazni, ezért csak azt tudom mondani, hogy tessenek elkezdeni másként gondolni a finomfőzelékre. Bizton állítom, hgy ez a változat köszönő viszonyban sincs a menzákon megszokott igen undorító egytállal. Ez nem 100, hanem 1000 százalék. Tudom, hogy nincs úja a nap alatt, nem én találtam fel a spanyolviaszt. Ezt nem állítom. Ez a fajta elkészítés nem új keletű, csak keveset használjuk. Nem megyek bele a csirízes, ízetlen, ragacsos főzelék elleni csatába, nem fogom azt mondani, hogy ez a tökéletes újászületése annak a már-már tömegpusztító fegyvernik beillő förmedvénynek. Nem tennék most ilyet. Én most csak annyit teszek, hogy megkérek mindenkit -már aki olvassa persze- hogy készítse el ezt a receptet és cáfoljon rá arra, hogy a finomfőzelék szar. Mert ez nem igaz!

2 ek olívaolaj

3+1!!!! ek hideg vaj

3 szál újhagyma vékonyra karikázva, zöldje nélkül

1 gerezd fokhagyma

1 cm friss gyömbér

1 fej zsenge karalábé (kb 40 dkg), kockázva

50 dkg édes, zsenge sárgarépa, kockázva

1,5 dl alaplé (karalábé szárából, héjából főztem 10 perc forralásal)

40 dkg zsenge zöldborsó (kifejtve 15!!! dkg lesz)

3-4 zsenge retek

1 csokor friss petrezselyem

só, frissen őrölt bors

pár csepp limelé

1. A három evőkanál vajat közepes lángon összeolvasztottam az olajjal egy minimum 28 cm átmérőjű edényben. Ez azért fontos, hogy a zöldségek vékonyan terüljenek el az edény alján. A vaj pedig azért ilyen sok, mert ez a főzelék mással már nem lesz sűrítve, így a vaj adja majd meg a kellő állagot az egész ételnek. És a fantasztikus ízét is.

2. Ráreszeletem a fokhagymát és a gyömbért, pár másodpercig kevergettem majd ráborítottam a hagymát. Finoman sóztam, 1-2 percig kevergetem, majd mehet rá a kockázott karalábé és a répa is. Alaposan átforgatom, hozzáöntöm az alaplevet és forrásig melegítem. Ezután lefedem és 8-9 percig így párolom.

3. Az idő letelte után a borsóval és a retekkel dúsítom. Átkeverem és további 3-4 percig párolom fedő alatt.

4. Ha jól mentek a dolgok, ekkorra a zöldségek ressre puhultak. Sózom, borsozom. Hozzáadom a maradék egy ek hideg vajat, elkeverem majd a friss petrezselyemmel és lime levével ízesítem.

5. Nem találok szavakat!!!