Répás-spenótos lencsefőzelék

12113335_10208139151303171_5320884495451175075_o.jpg

Reggel főztem ezt a szépséget és elég durvának tartottam, hogy meg is egyem, éhgyomorra. Oké, előtte voltam edzeni, volt már bennem egy fehérje-shake meg pár szem szőlőcukor, de akkor is. Ki hallott már olyat, hogy reggel kilenckor X.Y. alaposan befőzelékezett?! Ugye, hogy normális ember nem csinál ilyet?! Aztán rájöttem, hogy soha nem voltam normális, a kliséket meg amúgy sem nekem találták ki, így mértékkel ugyan, de faltam belőle egy szerényebb adagot. Egyszerűen ott volt előttem és nem bírtam volna ki. Hát így! Helló ösz, helló lencsefőzelék!

2 ek vaj

1 ek olaj

10 cm póréhagyma (fehér része) finomra aprítva

1 gerezd fokhagyma

fél tk őrölt római kömény

1 dl paradicsomlé

30 dkg sárgarépa, nagyobb csíkokra vágva

25 dkg lencse (előző nap beáztatva)

5 dl alaplé

5 dkg friss spenót (én bébit használok)

só, frissen őrölt bors

tálaláshoz pirított kesudió vagy mogyoró, chilipehely

1.A vajat egy edényben, közepes lángon összeolvasztom az olajjal. Rábortíom a hagymát, finoman sózok és 3-4 perc alatt puhára párolom. Egy-egy kanál vízzel meglocsolom, hogy gyorsabban puhuljon.

2.Ráreszelem a fokhagymát, megszórom a köménnyel és további 10-15 másodpercig pirítom. Ráöntnöm a paradicsomlevet, belekeverem a lencsét, felöntöm az alaplével és lefedve, többször megkeverve puhára főzöm. kb. 25-30 perc.

3.Egy serpenyőben olajat hevítek és a felcsíkozott répát 5-6 percig pirítom. Sózom, borsozom, majd a lencséhez adom. Átkeverem és a spenótot is (pár levelet félreteszek) hozzáadom.

4.Egy merőkanálnyit kiveszek és répástól, spenótostól összepürésítem, majd visszakerevem az alaphoz. Sózom, borsosom.

5.Tálalásnál megszórom a pirított kesudióval, chilipehellyel, spenóttal extrázom. 2 adag lesz belőle.