Székelykáposzta India "style"

12239445_10208382555428122_8019681568920129277_o_1.jpg

Meggyőződésem, hogy sokan a székelykáposztát "nagymagyar" ételnek gondolják, pedig nem az. Már-már közhelyes a története, szerintem a legjobb ételek mindig valami hasonló regefonál mentén születnek meg. Adott egy Székely József nevű pasi, aki mellesleg és merő véletlenből Petőfi barátja volt és levéltáros is egyben. Ettek volna, de a konyha már hiányos volt. Maradék káposztafőzelék és pörkölt volt még a tűzhelyen, ezt keverték össze a korcsmrosék és adták az asztalra, egyétek! Legközelebb a költő már így rendelte az ételt. Kérek egy székelykáposztát! Azt nem tudom, hogy mennyire számít szenetségtörésnek trollkodni a recepttel, de én vettem a bátorságot és kicsit belenyúltam. Szeretem én az eredetit is, de nem én lennék, ha nem lenne benne valami csavar, fricska vagy csak egy kis huncutkodás. Ártani nem ártott neki, a többit majd ti eldöntitek! Ez a Székely most meghódította Indiát!

fél kg pörköltnek való disznóhús, kockázva (én lapockát használok)

2+2 ek kacsazsír

1 nagy fej vöröshagyma, finomra aprítva

1 duci gerezd fokhagyma

1 tk currypor

csapott tk őrölt római kömény

7 dl liter alaplé

fél kg savanyúkáposzta, átmosva, aprítva

1 dl zsíros tejszín (min. 30%-os zsírtartalom)

1 tk étkezési keményítő

só, frissen őrölt bors

tálaláshoz friss koriander, chilipehely

Egy serpenyőt felhevítek, zsírt olvasztok rajta és 2-3 részletben, pár perc alatt megpirítom benne a kockázott húst. Közben finoman sózom. Félreteszem. Az aprított hagymát közepes lángon a kacsazsíron 4-5 perc alatt megpirítom. Sózom. Ráreszelem a fokhagymát, fűszerezem curryvel, római köménnyel és 8-10 másodpercig együtt kevergetem őket. Vigyázok, nehogy megégjen. Hozzáforgatom a lepirított húst a kifolyt levével együtt, átkeverem majd felöntöm az alaplével vagy vízzel. Sózom, borsozom, lefedve háromnegyedes készültségűre főzöm. Nekem kb. 35 perc volt. Hozzáadom az átmosott, aprított káposztát és további 15-20 percig főzöm. A levet pótlom, ha kell. Ne lepje el, éppen csak látszódjon. A tejszínt kikeverem a keményítővel és ha már összefőtt az alapom, besűrítem vele. Csak összemelegítem. Sózom, borsozom ha kell. Tálalásnál friss korianderrel és chilipehellyel szórom meg az ételt.