Salátafőzelék

12657322_10208880747682617_6405582116256704118_o.jpg

Most, hogy teljesen megbolondut az időjárás, végre én is megengedhetem magamnak, hogy kicsit megőrüljek. Van ez a salátaszív, amit már egy csomó helyen lehet kapni és van ez a salátafőzelék kérdés, amit nagyon sokáig kerülgettem. Nyitott ember láván tavaly ősszel nagy levegőt vettem és annyira bejött a dolog, hogy a második könyv receptjei közé is bekerült ez a bizarr ételféle. Ez a saláta nem az a saláta. Ez a saláta bírja a kiképzést, a serpenyőben pirítást kifejezetten meghálálja, húsos levelei olyan tartással rendelkeznek, amit még egy arisztokrata is simán megirigyelne tőlük. Egyébként magában az ételben nincs semmi újdonság, látott már ilyet a világ. De ezt én főztem. 

 

2 ek olaj

3-4 szál újhagyma, vékonyra karikázva

1 gerezd fokhagyma

2 db salátaszív hosszában negyedelve

1 dl alaplé

2 dl tejszín

20 dkg zöldborsó (mirelit, fagyosan)

csapott ek étkezési keményítő

negyed citrom reszelt héja és leve

só, frissen őrölt bors

csokor friss petrezselyem, durvára töret pirított dió vagy mandula



1.A vajat egy edényben, közepes lángon összeolvasztom az olajjal. Ráborítom a felkarikázott hagyámt,

majd 2-3 perc alatt megpárolom. Finoman sózom.

2.Ráreszelem a fokhagymát, pár másodpercig pirítom, majd félrehúzom a tűzhelyről az edényt.

3 Egy vastag falú serpenyőt füstölésig hevítek, meglocsolom 1 ek olajjal és 1-1 perc alatt megpirítom

benne a felaprított salátát.

4. A megpirított leveleket a hagymás alaphoz forgatom, ráborítom a borsót majd az edényt

visszahúzom a tűzre.Felöntöm az alaplével és 2-3 percig forralom.

5.A tejszínt simára keverem a keményítővel, majd behabarom vele a salátás alapot.

6. 1 percig forralom. Sóval, frissen őrölt borssal, citromhéjjal és a levével ízesítem.

7. Tálalásnál friss petrezselyemmel és pirított dióval szórom meg.