Tavaszfőzelék, újratöltve

18077180_10213350044532245_8892671553045655233_o.jpg

Ha lepke lehetnék, egy csomó konyhaablak előtt elrepülnék és benéznék. No, nem perverz kukkoló módjára tenném és nem is a leskelődő szomszédokat akarnám felülmúlni. Én éppen csak kettőt-hármat pillantanék, majd tovalebbenék vagy hagynám, hogy egy fuvallat kapjon fel és vigyen tovább a következő párkányig. Biztos vagyok benne, hogy helyenként csodálkoznék, lenne ahol elszörnyednék és biztosan olyan is elfordulna, ahol minden lábammal és csápommal a falba kapaszkodnék és maradni szeretnék. Hol tart ma a magyar konyha?- kérdezném magamtól és csak repkednék, repkednék. 

1 ek vaj

3 ek olaj

3 szál újhagyma, vékonyra karikázva

1 gerezd fokhagyma

2 cm friss gyömbér

1 kisebb zsenge főzőtök (kb. 40 dkg), hjastól másfél centisre kockázva

1 fej zsenge karalábé, másfél centisre kockázva

25 dkg zöldborsó (itt jó minőségű mirelit)

2 dl alaplé

15 dkg mascarpone

1 csapott ek keményítő

1 csokor friss petrezselyem

só, frissen őrölt bors

negyed lime reszelt héja, leve

Egy nagyobb edényben 1 liter vizet forralok, sózom negyed tk sóval. A forrásban lévő vízeb borítom a karalábét és 3 percig főzöm. Követi a tök és a borsó. Ezekkel is forralom 2 percig, majd leszűröm úgy, hogy a főzőlevet megtartom. Hideg vízzel lehűtöm. Az edényben a vajat közepes lángon összeolvasztom az olajjal. Ráborítom a hagymát, finoman sózom majd 2-3 percig párolom. Ráreszelem a fokhagymát és a gyömbért, tovább keverem 1 percig majd hozzákeverem a zöldségeket. Ráöntök 2 decit a félretett főzőléből, letakarom és a forrástól számítva 3 percig főzöm. A mascarponét kikeverem a keményítővel és egy deci főzőlével majd besűrítem vele az alapot. Már nem forralom, csak összemelegítem. Lime reszelt héjával, levével és friss borssal ízesítem. A petrezselymet és fél merőkanál főzeléket botmixerrel pürésítem, majd visszaforgatom az alaphoz.