Pikk-pakk csirkemell, spárgával

18297289_10213462955474948_998978403_o.jpg

Jesszusom! Annyira boldog vagyok, hogy az utazás előtti hűtőtakarítás megengedte, hogy ezt a vacsorát elkészíthessem magamnak. Köszönöm magamnak, hogy tegnap megvettem a spárgát és csak a felét használtam el. Köszönöm magamnak, hogy egy hetekkel ezelőtti fotózásra vett magkevereékből pont ennyi maradt. Köszönöm magamnak, hogy a reggeli kukoricapelyhemet úgy sikerült adagolnom, hogy két maréknyi maradjon belőle, amit a panírhoz felhasználhattam. Köszönöm azt is, hogy mindig van itthon vaj, hogy az olajosflakonból még ki tudtam annyit facsarni, hogy a vajjal összeolvaszhassam. Köszönöm a csirkének, hogy a világra jött és a mellét nekem adta, köszönöm anyámnak, hogy megtanított főzni és hagyta, hogy anno a lábai közt zavarogjak. Köszönöm a munkaadóimnak, hogy pénzt kereshetek és köszönöm a világnak, hogy utazhatok benne és az egészet elkölthetem. VILÁGBÉKE!!!!!

kb. 60 dkg csirkemell filé, szeletelve

3 ek étkezési keményítő

2 tojás felverve

3 ek magkeverék (szotyi, mandula, tökmag, tökmindegy)

2 marék kukoricapehely

10 dkg vaj

6 ek étolaj

fél kg ceruzavastagságú zöldspárga

só, frissen őrölt bors

negyed citrom leve

A panírozáshoz a kukoricapelyhet és a magokat késes aprítóba teszem és nem túl durvára darálom. Tányérba öntöm. A keményítőt szinten tányérra adagolom. A tojásokat egy kisebb tálkába felverem. A csirkemell szeleteket mesózom, borsozom majd keményítő, tojás, magkeverék sorrendben bepanírozom. Egy serpenyőben közepes lángon a vaj kétharmadát és 3 ek olajat összemelegítek majd 2 részletben 4-4 perc alatt oldalanként megsütöm benne a húst. Közben a spárgát megmosom, lecsepegtetem. Ha nem kapok vékony sprágasípokat (azért próbáljam meg) a vastagabbakat hosszában megfelezem. A végüket (fás részt) levágom vagy elpattintom. Egy kb. 26 cm átmérőjű serpenyőben fél dl vizet forralok, sózom negyed tk sóval és ízesítem negyed citrom levével. Ha forr, beleteszem a spárgát, lefedem és 2 percig párolom. A maradék vajjal dúsítom és további 1 percig, fedő nélkül párolom. Próbálom úgy időzeíteni, hogy a hússal egyszerre készüljön el. Frissen, azonnal fogyasztom. Ha kell sózom, borsozom. A spárag párolólevével meglocsolom. De még mennyire!