Körtés bulgursaláta

ko_rte.jpg

Elkezdtem összerakni ezt a salátát és közben arra gondoltam, hogy a felét azonnal befalom a maradékot pedig elteszem holnapra, valami csirkével. Apropó csirke.Tegnapelőtt késő este totál beégtem. Az úgy történt, hogy este 10 körül feltettem főni egy egész csirkemellett. Bő víz, alacsony fokozat, némi fűszer és a gondolat, hogy nagy baj nem lehet, hiszem elég vizet öntöttem rá így biztosan minden rendben lesz. Aztán elkezdtem molyolni, bámultam a villámló eget, nyomkodtam a kompjútert és még a tévében is egész jó műsor ment. Éppen csak egy pillanatra ültem le a kanapéra és kerestem valamit a neten, éppen csak fél percre süppedtem bele a párnák kényelmébe és tapadtam a képernyőre. Kb. egy óra múlva riadtam fel arra a borzasztó égett szagra amin az egész lakásban hömpölygő füst csípőssége sem enyhített. A lábossal összeégett hús a szemétledobóban végezte. Szóval úgy alakult, hogy " a készüljünk előre holnapra" projektem szó szeritn füstbe ment. Persze nem mondom, hogy nem hiányzott a salátáról az a néhány kocka, saját főzőlevében kihűlt, szaftos, enyhén sós csirkemell. És azt sem mondom, hogy nagy kihívás lett volna lesütni hozzá pár szeletet, frissen. Nem, nem lett volna az. Én inkább azt választottam, hogy 3 órán belül 3 részletben zabáltam fel az egészet és engedtem el a "másnapra is marad belőle" tervemet. #basszodasalival

30 dkg bulgur (nagyobb  szemű)

1 kisebb kígyóuborka, apróra kockázva

2 nagyobb, közepesen érett körte, kockázva

kis fej lilahagyma, finomra aprítva

10-15 szem koktélparadicsom, felezve

2-3 csokor friss petrezselyemzöld, durvára aprítva 

1 kisebb zöld kaliforniai paprika, kockázva

chili ízlés szerint 

5 dkg pirított mag, durvára aprítva (mandula, mogyoró, kesu) a tálaláshoz

5 dkg fetasajt, morzsolva

A dresszinghez:

4 ek olíva olaj

fél lime leve és reszelt héja

dióbélnyi édes mustár

4 ek körtepüré vagy sűrű rostos körtelé (opcionális) Az egyik körte felét turmixolom és ezt használom

Felforralok 1 liter vizet. Sózom fél tk sóval és 10 perc alatt megfőzöm benne a bulgurt. Leszűröm, átöblítem, langyosra hűtöm. Amíg fő a bulgur, előkészítem a hozzávalókat. A paprikát, uborkát, petrus kétharmadát, paradicsomot egy keverőtálba teszem. Egy kisebb keverőtálban a körtepürét, mustárt lime reszelt héját és levét összekeverem, majd hozzácsorgatom az olajat. Sózom, borsozom. A kész bulgurt és a dresszinget összeforgatom a zöldségekkel. Kóstolom, sózom, borsozom ha kell. Ha jót akarok tenni, akkor 1-2 órára a hűtőbe teszem és hagyom, hogy összeérjenek az ízek. Tálalás előtt átforgatom, ízesítem. Sajttal, magokkal és friss petrezselyemmel turbózom fel. A chili igen jót tesz neki. És jalapeno-t adtam hozzá.