Csirkés barna rizs saláta

19748380_10214119196040552_8078668764479460471_n.jpg

Vannak azoka a helyzetek, amikor az idő a legnagyobb ellenségünk. Az én világomban ilyenkor két dolgot tehetünk. 1. Hagyjuk elúszni a dolgokat és minden mindegy alapon sodródunk az árral. (inkább ez) 2. Belátjuk, hogy kurvára elszámoltuk magunkat de igyekszünk megküzdeni a lehetetlennel. (azon dolgozom, hogy inkább ez) Történt ugyanis, hogy minap kicst túlszerveztem a dolgaimat, az estém, -hogy finoman fogalmazzak- eléggé úgy tűnt, kudracra lett itélve. Délután 3-kor még minden átlátható volt és laza. Aztán elszabadult a pokol és minden jel arra utalt, hogy kicsúsznak a dolgok a kezemből és a sok szék közül a pad alá esek, azt is pofával lefelé, ahogy az a nagykönyvben lett megírva. 

15:05-vacsoravendéget hívtam. Egyelőre nem reagál. 

15:15-vacsorázni hívnak a városba. Időpont f7. Nem tudok dönteni, hiszen a meghívásom függőben van.

15:30-igenlő válasz a vacsorámra. 19:30-ra rögzített érkezéssel.

15:35-igenlő választ adok a meghívásra. Enni nem fogok, csak beszélgetek.

16:00-belépek a tesiterembe

16:10-módosítják a vacsorameghívást 7-re.

16:11-lemondom, mert összecsúszna az én vendégemmel

16:14-vissza az egész, a rokonok 6-ra módosítják 7 helyett

16:15-igennel válaszolok. Gyors lesz, de találkozni akarok.

17:00-bevásárlás az egyszerű vacsorához

17:20-már otthon. Felteszem a rizst, vizet forralok

17:24-zuhanyzom, közben fő a rizs.

17:30-elzárom a rizs alatt a tüzet. Forrázom a brokkolit, szűröm, hűtöm.

17:42-séró belő, ruha felkap. Nem megyek bringával, metróval gyorsabb, kényelmesebb

17:56-üzenet egy fotóstól. Hol találkozzunk? Baszki, elfelejtettem. A Rokonokhoz szervezem

18:06-együtt a család. Eddig minden rendben

18:59- indulnom kéne haza, a fotós sehol

19:01-érkezik, fotóz, minden rendben

19:17-elindulok haza, rezeg a léc

19:20-üzeten érkezik. Késik a vacsoravendég. Utálom a késést, de most a legjobbkor jött

19:31-újra otthon, befejezem a kaját. Bort kibontom, egy pohárral lehúzok tisztán. 

19:46-vendég érkezése. Sikerült.

 

4 ek olaj

1 bögre barna rizs

2 szál sárgarépa, centisre kockázva

fél tl curry

30 dkg csirkemell filé, kockázva

1 ek szójaszósz

1 cukkini, centisre kockázva

1 kisebb kígyóuborka, centisre kockázva

15 dkg főtt csicseriborsó (konzerv)

8-10 szem koktélparadicsom, felezve

2 csokor friss petrezselyemzöld, durvára aprítva

3-4 ek pirított mag, itt szotyi

fél lime leve

só, frissen őrölt bors

Egy 2-3 literes edényben vizet forralok. Sózom negyen tk sóval. 2 perc alatt leforrázom benne a brokkolit, kiszedem , a levét nem öntöm ki, azonnal lehűtöm hideg víz alatt. Lecsepegtetem, félre teszem. A rizst mondhatni normál módon készítem el. 2 ek olajon pár perc alatt lepirítom, hozzákeverem a felkockázott répát, meghintem fél tk curryvel további 1 percig pirítom. Leforrázom 2 bögre vízzel, amiben a brokkolit blansíroztam. Felforralom, átkeverem, majd lefedve takarék lángon 15 perc alatt kigőzölöm. Hagyom langyosra hűlni. Egy serpenyőben 2 ek olajat hevítek. Ráborítom a kockázott csirkemellet és körbepirítom. Ízesítem 1 ek szójaszósszal, fél lime levével. Lefedem és 4-5 perc alatt megpárolom. Összeforgatom a cukkinivel, langyosra hűtöm. Egy nagy tálban az összes hozzávalót összekeverem, sózom, borsozom, lime levével ízesítem ha kell. Tálaláskor friss petrussal és pirított magokkal szórom meg.