Zelleres-diós sültkelbimbó-főzelék

1474517_10202820147771407_994996753_n.jpg

Az idei év utolsó kelbimbófőzelék receptjét adom most közre. Nem terveztem igazán, de a múlt heti kelbimbópárbaj még erre a hétre is átcsúszott, na meg az egyik barátom is kérdezte, hogy mit csináljon az otthoni kelbimbójával, de igazából valami olyan receptet mutassak, ami még nincs a blogon és végül, de nem utolsó sorban szert tettem egy új ismerősre is a múlt héten, akinek megígértem, hogy készítek egy olyan bimbó verziót, amit még eddig nem látott a világ és csak neki teszem. Szóval volt indok bőven, nem úszhattam meg. Nem bénáztam, délután gyorsan megsütöttem, amit kellett azt megfőztem, majd dobozoltam és már tekertem is át a városon, hogy annak melegében nyújthassam át neki a kész főzeléket. Gonosz módon nem mondtam el, hogy miben részesül, de szerencsére nyitott ízlelőbimbókra talált a főzelékem, így boldogan jelenhetem, hogy egy tesztelőn már átment ez a kombináció, ami szerintem az összes eddigi közül a legjobban sikerült. Dióval sütve, zellerrel párosítva, petrezselyemmel megszórva, citrommal ízesítve. Ennyi az egész! Egészségedre Szandra! :) 

Recept 2 főre

80 dkg kelbimbó

1 fej vöröshagyma finomra aprítva

1 ek vaj

3 ek olíva olaj

20 dkg tisztított, darabolt zellergumó

fél tk só

6 dl alaplé vagy víz

fél kk őrölt kömény

5 dkg darált dió

1 dl olaj

chilipor

1 csokor petrezselyemzöld

2 gerezd lime vagy 1 cikk citrom

bors

A sütőt előmelegítem 220 fokra. A kelbimbókat megtisztítom, a fonnyadt, külső leveleket leszedem, szárukat levágom majd megfelezem őket. Az egy dl olajat összekeverem a darált dióval, fél kávéskanálnyi sóval, késhegynyi chiliporral. 60 dekányi kelbimbót zacskóba teszem, ráöntöm a keveréket és alaposan összerázom. Sütőpapírral bélelt tepsire öntöm őket vágott felükkel lefelé és 20-22 perc alatt megsütöm őket. Közben a vajat összeolvasztom az olajjal. Ráteszem a hagymát, finoman sózom és 2-3 percig pirítom. Egy-egy kanál víz hozzáadásával puhára főzöm. Fűszerezem a köménnyel, hozzáadom a zellert és a maradék kelbimbót, majd 2-3 percig együtt dinsztelem őket. A petrezselyem szárát felaprítom, hozzáadom. Felöntöm az egészet az alaplével, borsozom, sózom, majd fedő alatt 15-20 perc alatt puhára főzöm. Ha megvan, a süt bimbókból beleteszek 4-5 darabot és az egészet pürésítem. Egy gerezd lime-ot belefacsarok és ha kell sóval, borssal ízesítem. A másik gerezd lime-ot a sült zöldségre csepegtetem, majd durvára vágott petrezselyemmel a főzelékhez forgatom. Így, együtt tálalom őket. (ha citromot használok akkor elosztom fele-fele arányban az egy cikket. Az sem jó, ha nagyon citromos lesz)

A facebook-on is ott vagyok.