Brokkolis-pórés-lencsés miegymás

156387385_1377233635978738_4718922773119400433_n.jpg

Annyi klassz ételfotó és recept kering az interneten, hogy az ember nem győzi kapkodni a fejét. Jobbra-balra-mindenfelé. Mivel napi elfoglaltságaim egyike, hogy kedvenc gasztronómiai értékteremtőim oldalit böngészem, határozottan kijelenthetem, hogy elég sok ilyen típusú inger ér. Néha úgy alakul, hogy egyik-másik inger olyan hatással van rám, hogy nem bírok magammal és muszáj elmennem boltba a hozzávalókért. 

Most is ezt történt. Csupán néhány saját hozzávaló került bele, de egyszer biztosan kipróbálom Yotam Ottolengi-ét. Mahalo, Mester.

 

Hozzávalók:

két szál póréhagyma, másfél centisre karikázva

nyolc-tíz gerezd fokhagyma

kb. másfél-két dl olívaolaj

kb. három dkg vaj

párszál friss kaukkfű

egy fej brokkoli -kb. fél kg nem túl nagy rózsákra szedve

negyven dkg főtt lencse -itt konzerv

egy cikk citrom

egy teáskanál mustár

egy nagyobb csokor friss petrezselyemzöld

pirított szotyi

só, frissen őrölt bors

A sütőt elő kell melegíteni százötven fokra. A pórét centis-másfél centis karikákra vágtam. A zöld, zsengébb részét is. Vigyázzunk, mert sunyi módon földes-sáros tud lenni a hagyma, szóval erre kéretik külön figyelni. A karikák talpukon állva hőálló tálba kerülne, mehet köréjük nyolc-tíz gerezd fokhagyma, majd annyi olívaolaj, ami félig ellepi a zöldségeket. Pár szál friss kakukkfű, néhány csiped vaj és mehet is be a sütőbe minimum ötven-hatvan percre. Az a lényeg, hogy a hagyma szépen megpuhuljon, de ne égjen meg.

Egy edényben nagyjából másfél liter vizet kell forralni, megsózni negyed teáskanál sóval és beleborítani a szétszedett brokkolit. Lefedve parolódik három percet, majd le kell szűrni és azonnal lehűteni hideg vízzel. Hagyjuk, hadd csepeje ki  magát. 

A trükk és a csalás itt következik. Nem főztem lencsét, tökéletesen elégedett vagyok az egyik diszkontban kapható konzervvel. Ezt leszűrtem. Amikor elkészült a hagyma, a vajas, ízes olaj felét összeforgattam mustárral és citromlével, majd összekevertem a brokkolival és a lencsével. Sóztam, borsoztam.

Aztán már csak össze kellett forgatni a hagymás alappal, bőven megszórni friss petrezselyemmel és pirtott szotyival. 

Ennyi ez.