Paradicsomos-currys sült tofu

53146077_2199526520297916_2023406350670757888_n.jpg

Nem vagyok egy nagy tofuzabáló, de erre a sült verzióra valahogy rácuppantam. Oké, nem azt mondom, hogy tofut ennék tofuval 60 napon keresztül, de így, ebben a formában egész jó húspótló feltét. Főleg a füstölt kiadás. Másnapos vagyok. Nagyon. Kurvára nem jut eszembe semmi vicces, semmi világmegváltó. Már annak is örülök, hogy ezt a pár mondatot kipréseltem magamból. SOHA NE IGYATOK ALKOHOLT! Inkább egyet sok feris kaját meg ilyenek. Puszik.

30 dkg brokkoli, rózsákra szedve

4 ek étolaj

40 dkg tofu (én a fűstöltet szeretem), két centisre kockázva, szárazra itatva

1 közepes fej vöröshagyma, vékonyra szeletelve

1 tk őrölt római kömény

1 tk curry por

1 doboz (30 dkg) kockázott konzerv paradicsom

1 dl víz

fél tk cukor

tálaláshoz friss koriander

pirított fekete szezámmag

Felforralok 1-1,5 liter vizet. Sózom negyed tk sóval. Beleteszem a brokkolit, 2-3 percig forralom, majd hideg vízzel lehűtöm. Egy nagyobb serpenyőben olajat hevítek. Beleborítom a tofut és 5-6 perc alatt ropogósra pirítom, többször átforgatom. Rászórom a hagymát, finoman sózom, 3-4 percig tovább kevergetem majd megszórom a köménnyel és curryvel. Felöntöm a paradicsommal és 1 dl vízzel, összeforralom és 3-4 percig főzöm. Cukorral, sóval ízesítem ha kell. Beleforgatom a brokkolit, friss korianderrel, pirított szezámmaggal, rizzsel tálalom.