Sült paprikás káposztafőzelék

1912013_10203339516755307_1219300617_n.jpg

Megkívántam a paradicsomos káposztát és úgy döntöttem, hogy engedek a csábításnak. Aztán gondolkodóba estem, hogy mit is tehetnék az ügy érdekében, hogy ez a főzelék is amolyan "Feris" legyen. Elhagytam a paradicsomos vonalat, és arra jutottam, hogy inkább egy, a Székelykáposztára hajazó verziót dobok össze. A piros színt sült paprikával, a savanykás ízt pedig némi balzsamecettel helyettesítettem és még azt is elnéztem neki, hogy hús egyáltalán nincsen benne. Nem akarok erőszakos lenni, de szerintem ezt a főzeléket tényleg ki kell próbálni! Ha a sült paprika füstös íze, a pirított káposzta édeskés karaktere és a kellemes fűszerezés nem elég, keverjünk hozzá némi maradék pörköltet és éljünk végre teljes életet! 

Recept 2 főre

2-3 db kápia paprika vagy piros kaliforniai paprika

1 ek vaj

3 ek olaj

1 nagyobb fej vöröshagyma vékonyra szeletelve

15--20 szem egész köménymag

4 cm gyömbér reszelve

1 gerezd fokhagyma reszelve

1 kk őrölt római kömény

1 kk currypor

5 dl alaplé

1 dl tejföl

1 ek étkezési keményítő

pár csepp balzsamecet

só, frissen őrölt bors, chilipehely

60 dkg káposzta vékonyra gyalulva

A paprikákat süssük meg, majd hámozzuk. Én most nem sütőben tettem, hanem a legnagyobb gázlángon szenesítettem el feketére. Letakartam, majd hideg víz alatt meghámoztam őket, felaprítottam. Amíg sült, a vajat egy nagyobb lábosban közepes lángon összeolvasztottam az olajjal és a köménymagokat fél percig pirítottam benne. Rádobtam a hagymát és üvegesre pirítottam rajta. Finoman sóztam, egy-egy kanál vízzel meglocsoltam, hogy gyorsabban puhuljon. Ráreszeltem a gyömbért és a fokhagymát, fűszerezem curryvel és a római köménnyel majd alacsony lángon fél percig kevergettem. Felöntöttem az alaplével, hozzáadtam a sült paprikát, sóztam és borsoztam majd 8-10 percig fedő alatt közepes lángon főztem, a végén pürésítettem. Közben egy vastag falú serpenyőt füstölésig hevítettem, belecsepegtettem pár csepp olajat és a vékonyra szeletelt káposztát több részleteben megpirítottam benne. A serpenyő méretétől függően, nekem 3 részletben ment. Nem jó sokat beletenni, mert akkor nem pirul, hanem párolódik a káposzta. Akkor jó, ha már szépen megpirult és édeskés illata lett. Nagyjából 8-10 perc adagonként. Félidőben sóztam, hogy ne engedjen levet. Miután az összes megpirult a paprikás-hagymás pürébe forgattam. Sóztam, borsoztam és pár csepp balzsamecettel ízesítettem. A legvégén a tejfölt kikevertem a keményítővel és besűrítettem vele a főzeléket. Már nem forraltam, csak összemelegítettem. Tejföllel, chilipehellyel tálaltam.  

A facebook-on is ott vagyok!