Paradicsomso-spárgás krumplika

11206806_10206875246146332_3674181180871026623_o.jpg

Ez a pillanat is elkérkezett. Bevégeztetett a harmadik és egyben utolsó harmada is a hétfőn vásárolt egy köteg, azaz fél kilo spárgának. Azt kell mondjam, hogy élveztem ezt a közös együttlétet. Rövid, de annál termékenyebb viszony volt a miénk, nem panaszkodom. Tettem főzelékre feltétnek, tettem tésztára pürésítve és most, búcsúzóul egy kilo krumpli közé sütüttem, jó fűszeresen, paradicsomosan. Szerintem ő sem panaszkodhat, megadtam a módját, háromszor is. Május hetet írunk, a spárgaszezon még javában dübörög. Lesz itt még spárga, azt hiszem. Vagy nem. Erre most nem adnék határozott választ. Amit biztosan tudok, hogy holnap veszek egy kilo spenótot és abból is háromszor főzök majd. Vagy sütök.

1 kg krumpli, hámozva, nagyon vékonyra szeletelve

6-8 zöld spárgasíp

3 dl paradicsomlé (passata)

fél tk őrölt római kömény

1 csapott ek só

frissen őrölt bors

1 dkg vaj a piteforma kivajazásához

valamilyen friss zöldfűszer, aprítva (pár szál petrezselyem, snidling, medvehagyma, menta) nekem most mjoránna

tálaláshoz hideg tejföl, saláta

-2. Behűtök egy üveg rozét.

-1. Kibontom  és poharazni kezdek.a

0. A sütőt előmelegítem 200 fokra.

1. A spárgák fás végét levágom, a sípokat egy centis darabokra vágom. A fejeket egészben hagyom.

2. A vékonyra szeletelt krumplit  és a spárgát (kivéve a fejeket) egy nagyobb keverőtálba teszem.

3. A paradicsomlevet egy kisebb keverőtálban összekeverem a többi hozzávalóval.

4. A fűszeres keveréket a krumplira öntöm és alaposan összeforgatom az egészet. Mintha masszíroznám, minden szelet krumplit vonjon be a paradicsom.

5. Kivajazok egy kb. 26 centis átmérőjű, 4-5 centi magas piteformát és beleborítom a keveréket.

6. Lelapogatom, tömörítem, a félretett spárgafejeket elrendezem a tetején.

7. Letakarom alufóliával és 70 percig letakarva, 10 percig pedig fólia nélkül sütöm. (a krumpli vastagságától függ)

8. Langyosra hűtöm, hideg tejföllel és salátával fogyasztom. Vagy hússal...

A facebook-on is ott vagyok!