Paradicsomos csicseriborsó főzelék, szezámos répával

1513246_10203013999657583_1028963435_n.jpg

Nem csábultam el és nem főztem tavaszinak álcázott borsófőzeléket. Vékony mezsgyén mozogtam ugyan, de erős voltam és maradtam a téli vonalnál. Már csak azért is, mert ezt a főzeléket már régóta szerettem volna megfőzni. Igaz, hogy csak tudat alatt voltam ennek tudatában, de ez most nem számít, a lényeg a megvalósulás. Két napja az Instagram-on ajánlottak figyelmembe egy paradicsomos-parajos csicseriborsó egytálételt, ami azonnal lázba hozott és inspirált is. Eredetileg én is ezeket az összetevőket terveztem összehozni egymással, de azokon a helyeken, ahol ma megfordultam sajnos nem kaptam spenótlevelet. Gyorsan újraterveztem és úgy alakult, hogy a paraj helyett koriander és répa vette át a kiegészítő szerepet. Nem bántam meg, mert amellett, hogy egy tuti főzelék született, extraként felfedeztem egy újabb koriander lelő helyet, ahol a friss dolgokon kívül egy nagyon szimpatikus és támogatandó kezdeményezéssel is találkoztam. Annyira bírom ezt a várost! Lassan már minden bokorban koriander terem! :) 

Recept 2 főre

1 fej vöröshagyma finomra aprítva

1 ek vaj

3 ek olíva olaj

750 gr főtt csicseriborsó (lehet konzerv is. 3 doboz, lecsepegtetve, leve félretéve)

2 gerezd fokhagyma

1 kk őrölt római kömény

3 dl paradicsomlé

1 cikk citrom facsart leve

2 dl főzőlé vagy konzervlé

1 dl víz

30 dkg sárgarépa tisztítva, kockázva

1 kk fekete szezámmag vagy mák

tálaláshoz friss koriander

A csicseriborsót főzzük meg. Ehhez minimum egy napra áztassuk be, majd bő vízben főzzük puhára. Kanálnyi szódabikarbónával és kuktával ez az idő lerövidíthető úgy másfél órára. Érdemes nagyban főzni, mert a maradékot lefagyaszthatjuk és később felhasználhatjuk. 

A hagymát a vaj és az olaj összeolvasztott keverékén puhára dinszteljük, finoman sózzuk, pár kanál vízzel időnkét meglocsoljuk, hogy hamarabb puhuljon. Reszeljük rá a fokhagymát, adjuk hozzá a római köményt és keverjük bele a megfőtt csicseriborsót. Öntsük hozzá a paradicsomlevet, a vizet és a főzőlevet. Forraljuk össze, sózzuk, borsozzuk, facsarjuk hozzá a citromlevet és 1-2 percig tartsuk forrásban. Eközben egy serpenyőben hevítsünk 1 evőkanál olajat. Adjuk hozzá a sárgarépát, finoman sózzuk és 8-10 percig pirítsuk. Chiliporral vagy késhegynyi curryvel fűszerezhetjük. Amikor ressre pirult, adjuk hozzá a szezámmagot és további 1-2 percig hevítsük. Tálalás előtt egy merőkanálnyi főzeléket szedjünk külön, pürésítsük majd adjuk vissza az alaphoz. Keverjük el, melegítsük össze és a répával, friss korianderrel tálaljuk. 

A facebook-on is ott vagyok!