Narancsos-mustáros babfőzelék

1901172_10203395167706546_575774978_n.jpg

Tőlem aztán süthet a Nap hét ágra, tudomást se veszek róla! Persze ez nem azt jelenti, hogy ki sem mozdulok a lakásból és leengedett redőnyök mögül, remeteként várom, hogy végre elmúljon a nap! Neeem! Dehogy is! Alig várom, hogy pontot tegyek a mondat végére és eltekerjek egészen a Margitszigetig tacskót sétáltatni! Közönyöm a napsütés irányába abban rejlik, hogy nem voltam hajlandó elcsábulni és holmi ál-tavaszi főzeléket összeeszkábálni. Hogy is tehettem volna, amikor tegnap jutottam hozzá egy kiló kezeletlen narancshoz és egy jókora adag za'atar fűszerkeverékhez? Ezt ezúton is köszönöm Csili és Vaníliának. Bevallom, hogy ezidáig nem ismertem a za'atart, de a kóstolása óta tudom, hogy a kapott mennyiség igen hamar elpárolog majd a dobozából. Itt azért csendben megjegyezném, hogy nem gyufásdoboznyi méretről beszélek. De hogy ne vesszek el a tömény illatok sűrűjében, gyorsan feleszmélek és kijózanodva elfogadom, hogy itt a kamutavasz. Már medvehagyma is kapható a piacon, a madarak sem bírnak már magukkal, én mégis úgy döntöttem, hogy kitartok és megvárom az igazit! Amíg eljön, addig is itt ez az illatos babfőzelék, ami ugyan még nem tavaszi, de már nagyon élettel és várakozással teli! 

Recept 2 főre

35 dkg fehér gyöngybab (előző este beáztatva)

1közepes fej vöröshagyma finomra aprítva

1 evőkanál vaj

3 evőkanál olívaolaj

2 gerezd fokhagyma

csipetnyi őrölt római kömény

1,4 liter zöldségalaplé ( én reggelről megmaradt füstölt virsli főzővizét használtam)

fél narancs reszelt héja és leve

1 teáskanál dijoni mustár 

1 teáskanál só

1 csokor friss petrezselyemzöld vagy koriander

frissen őrölt bors, só

chilipehely és za'atar ízlés szerint 

A finomra aprított vöröshagymát a vaj és az olaj keverékén üvegesre dinszteljük. Finoman sózom, pár kanál vízzel meglocsolom, hogy gyorsabban főjön. Ráreszeljük a fokhagymát, fűszerezzük a római köménnyel, majd hozzákeverjük a babot. 1-2 percig forgatjuk, felöntjük az alaplével, és fedő alatt bő egy órán át közepes lángon főzzük. A főzési idő felénél sózzuk. Időnként megkeverjük, nehogy leégjen az étel. Amikor megpuhult a bab fél merőkanálnyi főzelékkel összeturmixolunk, és visszaöntjük az alaphoz. A fél narancs levét kikeverem a mustárral és egy-két kanál vízzel majd belekeverem az alapba. Mehet hozzá a héja is, hozzáforgatjuk az összevágott petrezselyem harmadát, ha kell, még sóval, frissen őrölt borssal fűszerezzük. Friss petrezselyemmel és za'atar keverékkel ízesítem. Persze pár csepp olíva olaj is mehet a tetejére!