Húsvétfőzelék pirított retekkel

1980495_10203779377511551_6006310943060649450_o.jpg

Ugyan ki titltja meg, hogy Húsvétkor főzeléket együnk? Szerintem senki. Pláne ezt a verziót, amit akár húsvétfőzeléknek is hívhatnék. No, nem azért mert tojásból vagy mert nyúlból készült, mert ilyen furcsaság soha nem jutna az eszembe. Ami felel a jelzőért, az inkább csak a friss, reszelt torma, ami olyan extra bummot ad az egésznek, amit ha lehetőségünk van rá, valóban kár lenne kihagyni. A maradék főtt sonka mellé is jól adja magát ,de a legjobb tulajdonsága mégis csak az, hogy a megterhelt, másnapos gyomor egyik legnagyszerűbb barátja lehet a férfiakat érintő nehéz napok után.

Recept 2 főre

3 ek olívaolaj

2-3 szál újhagyma fehér része, vékonyra karikázva

1 kg krumpli, kockázva

5 dl alaplé

2 babérlevél

fél tk só

1 tk dijoni mustár

4-5 cm friss torma, reszelve

1 tk étkezési keményítő

1 dl tejföl

1 gerezd citrom

1 csokor retek, negyedelve

só, frissen őrölt bors, chilipehely

Az olajat egy fazékben közepes tűzön felhevítem, rádobom a hagymát, finoman sózom és 2 perc alatt megpuhítom. Ráborítom a krumplit, felöntöm az alaplével, babérral, sóval ízesítem és lefedve, a forrástól számított 10-12 perc alatt megfőzöm. Nem főzzük túl. Egy merőkanálnyit kiveszek, pürésítem majd visszekeverem az alaphoz. A keményítőt egy keverőtálban kikeverem a mustárral és a tejföllel, majd besűrítem vele a főzeléket. Sózom, borsozom, friss tormával és citrolével ízesítem. Egy vastag falú serpenyőt felhevítek, rálocsolok egy evőkanálnyi olajat és 2-3 perc alatt átpirítom. Finoman sózom, borzozom. A főzelékhez feltétként tálalom. Chilipehellyel, pár csepp olívaolajjal extrázom.

A facebook-on is ott vagyok!