Cukkinis-kurkumás répafőzelék

Kifejezetten azoknak ajánlom, akik szeretik a sárga színt és a csípős ízt is jól bírja a szervezetük. Oké, ez utóbbit azért lehet nélkülözni és a sárga cukkini helyett is tehetünk bele zöldet, de ettől függetlenül minden fix ebben a receptben! :) Amúgy meg azoknak is kifejezetten ajánlom, akiknek kimerül abban a konyhai tudománya, hogy fel tudjon karikázni egy rápát, nagyjából egyforma méretűre. Mert ez a legnagyobb kihívás ebben a főzelékben! :) 

373487101_1022974745399772_5369189490083256293_n.jpg

 

Hozzávalók:

2 ek olaj

1 ek vaj

1 kisebb fej hagyma, finomra aprítva

2-3 gerezd fokhagyma

1 csapott tk kurkuma

Negyed tk chilipehely (én imádom, lassan mindenbe teszek)

60 dkg répa, fél centisre karikázva

40 dkg cukkini másfél-két centisre kockázva

3 dl főzőtejszín

2l csapott ek keményítő

5 dl víz

só, 1 cikk lime leve

Tetejére petrus, vagy kori, nekem zellerzöld (ez volt otthon)

 

A vajat közepes lángon összeolvasztom a vajjal, mehet rá a hagyma, párolom 4-5 percig. Ráreszelem a fokhagymát, megszórom a kurkumával és a chilipehellyel, kevergetem fél férceig, majd hozzá forgatom a répát. Ezzel is párolomm 3-4 percig folyamatosan bele-bele keverve, (én locsolok alá 1-2 ek vizet is), majd felöntöm a vízzel. Bátran sózom. Amúgy én kedvelem, ha egy kicsit lepirran az alapom. Felforralom, lefedem, közepes lángon főzöm 6-7 percig. A répa puhuljon meg félkeményre. Ekkor adom hozzá a cukkinit, alaposan öszeforgatom, majd így is főzök 4-5 percet fedő alatt. A tejszínt kikeverem a keményítővel, locsolok bele 1-2 kanál főzőlevet, majd behabarom vele az alapot. Már nem forralom. Sózom, lime levével ízesítem (azzal sem ártok, ha reszelek bele a héjából is). Tálaláskor friss zöldfűszerrel, chilipehellyel extrázom.