Currys-répás babfőzelék

PASZULY! Csupa nagybetűvel. Azt is mondhatnám, hogy a szegény ember fehérjéje. Ritkán találkozom éttermekben babfőzelékkel. Olyan ritkán főzzük, kicsit  mintha ciki lenne. Bezzeg a chilisbab, az persze menő meg divatos étel. Én most javítok a statisztikán, rittyentettem egy kellemes verziót, amolyan ferisen. Indítványozom, hogy rántsuk ki a menzák sötét világából és szabadítsuk rá a világra, hogy megkapja végre a neki járó reflektorfényt. 

394874604_3523739031287662_2314413624266686887_n.jpg

Hozzávalók:

30 dkg szárazbab, fél napig áztatva

4 ek olaj

3 gerezd fokhagyma

1 közepes fej hagyma, finomra aprítva

3 tk currypor

2 tk római kömény

Chilipehely ízlés szerint

30 dkg sárgarépa, másfél centisre kockázva

1,5 dl tejföl

2  tk keményítő

Só, 3 db babérlevél

Tálaláshoz friss koriander

Én a beáztatott babot átmostam, csepegtettem, majd feltettem főni 1 liter vízben a babérlevéllel. Sóztam fél tk sóval. Ezt nagyjából ¾ órán keresztül lefedve, közepes lángon főztem. Az időt persze babja válogatja. Az a lényeg, hogy amolyan majdnem kész állagúra főzöm. Folyamatosan ellenőrizni kell a vizet, hamar elfő.

Egy másik lábosban az olajon 4-5 percig pirítom a hagymát, ráreszeltem a fokhagymát, fűszerzeztem, fél percig kevergettem. Belekevertem a répát, további 2 perc kevergetés, ment hozzá az előfőzött bab a lével együtt, felöntöttem annyi vízzel, amennyi egy kellemes, sközepesen űrű leves állagát adja. 

Készre, puhára főztem további 15-20 perc alatt. A tejfölt kikevertem a keményítővel és 2-3 kanál főzőlével, majd besűrítettem vele a főzit. Korianderrel tálaltam.