Paradicsomos-bazsalikomos kelkáposzta főzelék

10469220_10204253536525230_1514648104732396660_n.jpg

Arra eszméltem, hogy már nagyon régen ettem amolyan igazán testes, vaskos, kitöltős, pasis főzeléket. Skandalum! Nem mehet ez így tovább!, -szóltam magamhoz és azzal a lendülettel már tekertem is a piacra, ahol meg sem álltam az Articsókák standjáig. Ezt a fiatal triót azért is szeretem, mert a klassz áru mellé mindig jár néhány keresett vagy éppen keresetlen szó is, szóval tényleg csak ajánlani tudom Őket mindenkinek! Bandi, Viktor, Noncsi for President! Bambán állok a stand előtt és hírtelen, a semmiből egyszer csak megkivántam a kelkáposztát. Legyen így, gondoltam, gyorsan vettem még mellé friss bazsalikomot és pár szem krumplit is, ahogy az mifelénk dukál és hát úgy alakult, hogy ez lett belőle. Semmi extra, csak egy kelkáposzta főzelék!

 

Recept 2 főre

3 ek olívaolaj

1 kisebb fej vöröshagyma, finomra aprítva

1 tk őrölt római kömény

1 gerezd fokhagyma

60 dkg krumpli, kockázva

3 dl alaplé

3 dl paradicsomlé

1-2 babérlevél

1 kisebb fej (kb. 40 dkg) zsenge kelkáposzta, 2-3 centis négyzetekre vágva

kg. 6-8 db friss bazsalikomlevél

1 cikk lime

3-4 ek pirított mogyoró

só, frissen őrölt bors, chilipehely

Az olajat közepes lángon hevítsük fel egy kb. 3 literes lábosban. Dobjuk rá a hagymát, finoman sózzuk meg majd 4-5 perc alatt pároljuk puhára. Egy-egy kanál vizet adjunk hozzá, hogy gyorsabban megpuhúljon. Fűszerezzük köménnyel, reszeljük rá a fokhagymát és pirítsuk 8-10 másodpercig. Forgassuk hozzá a krumplit, öntsük rá az alaplevet és paradicsomlevet, sózzuk majd fedő alatt, a forrástól számított 12-14 perc alatt főzzük puhára. Ne főzzük szét, könyörgöm. Amíg puhul a krumpli, egy nagyobb átmérőjű, vastag falú serpenyőt hevítsünk füstölésig. Csorgassunk rá egy evőkanálnyi olajat, majd a káposztát 4-5 perc alatt, nagy lángon pirítsuk meg rajta. Hagyjuk, hadd karamellizálódjanak a levelek, attól lesz igazán finom, édeskés az íze, Egyszerre ne süssünk sokat, osszuk inkább kétfelé. Ha sok egyszerre a káposzta, nem pirulni, hanem párolódni fognak a levelek. Persze, ez sem baj, mindenki döntse el maga. Pirítás alatt ne sózzuk, éppen csak a legvégén. A megfőtt főzelék alapból szedjünk ki egy-másfél bátor merőkanálnyit és a bazsalikomlevelekkel együtt pürésítsük össze. Ha nagyon sűrű, adjunk hozzá a főzőléből egy keveset. Öntsük vissza az alaphoz, forgassuk bele a káposztát is és frissen, azon melegében tálaljuk. Lime levével, sóval, borssal ízesítsük. Tálaláskor szórjuk meg mogyoróval és chilipehellyel.

A Facebook-on is ott vagyok!