Kókuszos-sült zöldséges csicseriborsó főzelék

10628847_10204933497763836_8150102203591103150_o.jpg

A minap teljesen véletlenül egy indiai étteremben találtam magamat. A piacról tekertem hazafelé, amikor két nagyon kedves barátom rámírt, hogy éppen most húztam el mellettük. Egy kis kérdezz-felelek, és már ott is kucorogtam a nyolcszögletű "kerekesztal" mellett, cipő nélkül, amúgy autentikusan. Kókuszra és csicseriborsóra vágytam, sajnálatomra ilyen pont nem volt nekik. Sebaj! Mivel a tegnapi törökös főzőcskézésről maradt egy csomó csicseri, nem nagyon hezitáltam, hogy milyen főzeléket főzzek magamnak, kárpótolva a hiányos étteremélményt. Indiai ihlet, török-magyar barátság? A Portugáliából kapott chiliolaj már tényleg csak hab a tortán. Multikulti főzelék? Simán! Jó sok sült zöldséggel!

Hozzávalók

1 ek vaj

3 ek olívaolaj

1 kisebb fej vöröshagyma, finomra aprítva

1 dundi gerezd fokhagyma

3 cm gyömbér

fél tk római kömény

1 tk currypor

1 ek paradicsompüré

75 dkg főtt csicseriborsó (egy napig langyos vízben áztatva, majd sótlan vízben, a forrástól számított kb. 70 perc alatt megfőzve)

4 dl alaplé

1 dl kókusztej

1-2 ek étkezési keményítő

pár csepp citromlé

fél tk só

tálaláshoz aprított petrezselyem, pirított mandula, tökmag durára vágva, chiliolaj és pehely is

A sült zöldségehez:

1 kisebb fej karfiol dióbélnyi rózsákra szedve

1 kisebb fej brokkoli diónyi rózsákra szedve

1 dl olaj

fél tk só

fél tk curry

pár csepp chiliolaj

A sütőt előmelegítem 200 fokra. Az egy deci olajat kikeverem a sóval és curryvel. A zöldségeket egy nejlonzacskóba teszem, ráöntöm az olajat és alaposan összerázom. Sütőpapírral bélelt tepsire borítom a vágási felületükkel lefelé, majd 15 perc alatt készre sütöm. Közben egy lábosban a vajat közepes lángon összemelegítem az olajjal. Ráborítom a hagymát, finoman sózom és puhára párolom. Egy-egy kanál vízzel meglocsolom, hogy gyorsabban puhuljon. Ráreszelem a fokhagymát, gyömbért, fűszerezem curryvel, paradicsompürével és pár percig pirítom. Beleforgatom a csicseriborsót, átkeverem, felöntöm az alaplével és 10-12 percig főzöm. Sózom. Egy merőkanálnyit kiszedek, pürésítem majd visszaadom az alaphoz. A kókusztejet kikeverem a keményítővel és besűrítem vele a főzeléket. Már nem forralom, csak összemelegítem. Pár csepp citromlével, sóval ízesítem. Tálaláskor a sült zöldségekkel, pirított magokkal, friss petrezselyemmel és chilipehellyel szórom meg.

A facebook-on is ott vagyok!