Hajdinás kölessaláta

 

13119914_10209716851744696_1054048191109996414_o.jpgNem tudok és nem is akarok lemondani arról, hogy ilyen brutálisan laktató és rohadt egészséges salátákon tengődjek napról-napra. Az egész őrültet tavaly december végén kezdődött, amikor a lencséből próbáltam meg kihozni a magamban rejlő "lencsesaláta" kombinációkat. Nem mondom, hogy 100 %-ig kimaxoltam a témát, de jelenleg még nem érzem a hiányt. Most újabb gabonákat tesztelek sorra és sokszor magam is meglepődöm, hogy mennyi a bennük rejlő potenciál.

Azt hiszem, hogy függő lettem. Ezt onnan tudom, hogy mostanában mindenhová ezeket viszem, cipelem, ajánlom, ha kérik tőlem, ha nem. Azt nem tudom, hogy náluk hasonló érzéseket kelt e a dolog, de eddig még nem mondta senki, hogy rossz az új irány Ferikém, ezt inkább ne erőltesd. Persze lehet, hogy csak udvariasságból lapátolják mert azt hiszik, hogy a kis lelkem örökre összetörne? Most komolyan? Tényleg csak emiatt zabáljátok meg és szedtek háromszor is belőle? Na? Hmmm?

Persze most mindegyik hallgat. Ezt jó jelnek veszem. Vagy csak azért nem szólnak, mert azt hiszik, hogy sértődés lenne belőle egy életre?

20 dkg hajdina

20 dkg köles

2 nagyobb sárgarépa (kb. 30 dkg) reszelve (nagylyukú)

1 cukkíni (kb. 30 dkg) reszelve (nagylyukú)

3 ek vaj

3 szál újhagyma, centisre karikázva

3-4 csokor friss petrezselyemzöld, durvára aprítva

1 kígyóuborka fele, kimagozva, apróra kockázva

20 dkg zödspárga, két centis darabokra vágva

5 dkg pirított földimogyoró

1 citrom reszelt héja és leve

4 ek olívaolaj

só, frissen őrölt bors

A hajdinát és a kölest külön-külön edényben, két-két liter sós vízben 10-12 perc alatt megfőztem, (a hajdinának több idő kell) majd azonnal leszűrtem, hideg vízzel lehűtöttem. Egy nagy keverőtálba borítottam őket. Egy kb. 28 centi átmérőjű seprenyőt felhevítettem, felolvasztottam benne egy ek vajat és 2 ek olajat, majd a répát folyamatosan rázva, (keverve) 2 perc alatt megpirítottam. Finoman sóztam, borsoztam, megcsepegtettem 1 tk citromlével, majd egy nagyobb táltlra borítottam hűlni. A serpenyőt kitöröltem, majd újra hevíteni kezdtem. A cukkínit is megpirítottam, 2 részletben. Szintén sóztam, borsoztam, citromlével ízesítettem. A spárgát dettó. Miután langyosra hűltek a köleses-hajdinás alaphoz kevertem az összes többi (mogyoró, némi petrus és a spárgafejek kivételével) hozzávalóval együtt. Alaposan összeforgattam, utóízesítettem. 2-3 órára a hűtőbe tettem, hadd érjenek az ízek. Érdemes kicsit túlízesíteni, mert a hideg ételek tompábban adják azokat. Tálalásnál megszórtam mogyoróval és a félretett spárgafejekkel, friss petrezselyemmel.