Barackos kánikulasaláta, kölessel

20479964_10214448272947269_7824481568496956705_n.jpg

Hírtelen felindulásból fogtam magam és a 40 fokban eltekertem a piacra. Szuperfotós Puskás Norcim egy mangót ületett el a fejemben, de amikor megláttam a barackokat, inkább azokra cseréltem el a gyümölcs elemet. Nyeregbe fel, suhantam ezerrel, meg sem álltam hazáig és már forraltam is a kölesnek a vizet. Közben a kezem csak járt és járt, kaszabolta a zöldségeket. A baracknál néha egy-egy falat a számba ugrott, mert ebben a hőségben úgy kívántam a savanykás-édes ízt, mint télen egy jobb kínai étteremben. Amennyit kellett, a salátába tettem és különben is! Kinek lenne bátorsága ahhoz, hogy a szememre vesse mindezt?! Uh! Most úgy érzem magam, mint egy első randin, ahol kívánod a másik felet! Csak most nem a farkam állt fel, hanem a nyálam futott össze. 

25 dkg köles

2 félkemény őszibarack, csíkokra vágva

1 nagyobb sárgarépa, csikozva

negyed édeskömény gumó, vékonyra szeletelve

1 kisebb kígyóuborka, csíkozva

8-10 mentalevél, vékonyra csíkozva

1 lime reszelt héja és kifacsart leve

1 tk méz

4 ek olíva olaj

1 cm friss gyömbér, reszelve

só, frissen őrölt bors, chili

2 ek pirított magkeverék, pirítva

Felforralok 1-2 liter vizet, sózom fél tk sóval. 12-13 perc alatt megfőzöm a kölest, azonnal leszűröm, hideg vízzel lehűtöm, hagyom lecsöpögni. A barackot és a zöldségeket egy nagyobb keverőtálba teszem, sózom, állni hagyom 10 percet. A lime levét, héját, gyömbért és az olajat elkeverem és kisebb tálkában majd a kölessel együtt a zöldsékekre borítom. Sóval, borssal, chilivel, mentával és az édeskömény leveleivel fűszerezem, alaposan összekeverem. Pirított magokkal tálalom.