Kuszkuszos pirrantott zöldségsaláta

22730110_10215192629155709_6674697627578293017_n.jpg

Álltam a tűzhely mögött és figyeltem, ahogy a lenmagok pirítás közben szana-széjjel ugráltak az egész konyhában. Kétszer is megmozdultam, hogy a serpenyőre való fedőért nyúljak, de mindkétszer megtorpantam és visszaléptem az eredeti pozíciómba. Élveztem a magok pattogó hangját és jól szórakoztam az izgága szemek látványán. Pont úgy, mint a moziban. Közben a serpenyőn azért néha ráztam egyet, mert azt nem bocsájtotta volna meg magamnak, ha ilyen közelségből mind-mind az utolsó szemig elégnek. Szeretem a lenmagot. De elégetve még én sem enném meg.

20 dkg kuszkusz

1 piros kaliforniai paprika, másfél centisre kockázva

1 zöld kaliforniai paprika, másfél centisre kockázva

1 kisebb (kb. 20 dkg), zsenege cukkini, másfél centisre kockázva

1 nagyobb, félkemény körte, kockázva

2 csokor friss petrezselyemzöld, aprítva

1 kisebb fej lilahagyma, másfél centisre darabolva

fél lime leve

4 ek olíva olaj

2 ek pirított földimogyoró, durvára aprítva

1 tk pirított lenmag

só, frissen őrölt bors, friss chili

Felforralok 2 dl vizet. A kuszkuszt egy nagyobb műanyag dobozba szórom, (az a lényeg, hogy ne maximum 1,5-2 cm vastag legyen a réteg a doboz alján, mert így biztos, hogy pergő lesz) sózom negyed, csapott tk sóval, meglocsolom 2 tk olíva olajjal majd egy villával összekeverem. Ráöntöm a vizet, elkeverem majd lefedem.  Egy nagyobb serpenyőt füstölésig hevítek. Meglocsolom 2 ek olajjal, ráborítom a paprikák felét és a hagyma felét majd 3-4 perc alatt megpirítom. Közben a felénél sózom, borsozom, pár csepp lime levével megcsepegtetem. Elvégzem a zöldségek másik felével is és a cukkinivel is. A cukkinit chilivel is ízesítem. Azért két részletben végzem, hogy a zöldségek ne párolódjanak, hanem piruljanak. A kész, kigőzölt kuszkuszt egy nagyobb keverőtálba teszem, hozzáforgatom a zöldségeket és akörtét. Olíva olajjal, lime levével, petrezselyemmel, sóval, borssal ízesítem. Tálaláskor pirított mogyoróval és lenmaggal szórom meg.