Amolyan Cézár saláta

53194159_263162467945674_1909938618995048448_n.jpg

Annyi verzió született már ebből a salátából, hogy arra gondoltam bővítem a sort még egy példánnyal. Nem döntöttem rosszul, igazán jóféle lett. Nagy trükk nincsben benne, éppen csak adtam hozzá némi kölest, spenótot és csirke helyett rápirítottam 20 dekányi tofut. Ennyi! És különben is! Ki tudna megakadályozni bárkit is, hogy további változatokkal árassza el az internet amúgy is átláthatalan bugyrait?! 

5 dkg köles

4 db tojás, megmosva

3 ek étolaj

20 dkg tofu, kockázva (én füstöltet használtam), konyhai papírtörlővel leitatva

2 tk szójaszósz

6 db saláta szív (Római saláta), nagyobb darabokra vágva

1 marék bébispenót (kb. 5 dkg)

2-3 dkg parmezán forgács

A dresszinghez:

3 ek majonéz (nem csináltam házit...., lusta disznó vagyok)

1 ek tejföl

1 tk balzsamecet

1 gerezd fokhagyma, reszelve

1 csík szardella, finomra aprítva

1 tk worcestershire szósz

Felteszek forrni annyi vizet, amiben kényelmesen megfőzöm a 4 tojást, lepje el őket. Sózom fél tk sóval. Amikor forr a víz, pontosan 5 percig főzöm őket, majd azonnal egy tál hideg vízbe teszem őket. A vizet nem öntöm ki, ebbe szórom a kölest, amit 12-13 percig főzök, majd leszűröm, hagyom kihűlni. Egy tapadásmentes serpenyőben olajat hevítek, beleteszem a tofu kockákat és 4-5 perc alatt körbepirítom őket. Meglocsolom szójaszósszal, átforgatom majd tányérra borítom. Tálaláskor, frissen a dresszing hozzávalóit összekeverem egy nagyobb keverőtálban, majd hozzáforgatom a salátát, kölest és a bébispenótot. Tányérra halmozom, tofuval, félbevágott 5 perces tojással és parmezánnal kínálom.