Édesköményes-uborkás tökfőzelék

355808429_1032334037761623_2888070463801756175_n.jpg

Ha szeretnél eltérni kicsit!!! a megszokottól, akkor ezzel a recepttel megteheted! Ha szereted a tökfőzit, akkor ezt is imádni fogod, mert jóformán ugyanaz, éppen csak egy kicsit erőszakoltam meg el a hagyományos receptet. Hidegen is isteni, ami ebben a rohadt kánikulában igazán jó hír azoknak, akik nem akarnak tűzforró bablevest szürcsölni egy félreeső, eldugott árnyékos helyen! :) 

Hozzávalók:

1 közepes fej hagyma, finomra aprítva

3 el olaj

2 gerezd fokhagyma, reszelve
20 dkg vékonyra szeletelt édeskömény
kb. 80 dkg zsenge, gyalult tök
3 dl víz
2 ek keményítő
20 dkg szobahőmérsékletű mascarpone
2-3 db csemege vagy kovászos ubi aprítva
2 ek uborkalé 
só, frissen őrölt bors
A tököt lesóztam negyed tk sóval, állni hagytam 10 percig. A hagymát lepirítottam az olajon, ment hozzá 2 gerezd reszelt fokhagyma és a kömény. Ezzel is átforgattam, (2-3 perc) majd jött a tök. Keverés, 3 dl víz, só, lefedve főztem 6-8 percig. A keményítőt kikevertem a mascarpone-val és 2-3 ek főzőlével, besűrítettem a főzit. Uborkával, levével, sóval, borssal ízesítettem.