Kapros-citromos vajbabfőzelék?

1098368_10201822726596501_1991983934_n (1).jpg

Senkit se szeretnék meggyőzni arról, hogy a főzelék jó. Mondjuk úgy, hogy a felnőttség azzal az előnnyel is jár, hogy megtagadhatjuk magunktól ennek a furcsa földi képződménynek a fogyasztását. Persze ha valaki adna nekem fél órát, hogy egy kicsit megingathassam abban a szent meggyőződésében, hogy a főzelék rossz, állnék a feladat elébe. Nem gondolom, hogy én találtam fel a spanyolviaszt. Szerencsére egyre több fórumon tolják az arcunka a modern főzelékek új nemzedékét. Azt sem gondolom, hogy a legjobb módszer az erőszakos tukmálás lenne, hiszen nincs is annál rosszabb, mint amikor az embert nyaggatják, hogy csak egy kanállal egyél. Ugyan! Nagyok vagyunk már, hogy el tudjuk dönteni, nekünk mi a jó! Szerintem nyitottság kell hozzá, jó ízek és egy kis gyermeki kíváncsiság. 

Recept

Hozzávalók:

kb. 1 kg vajbab előkészítve, megtisztítva

1 fej vöröshagyma, finomra aprítva

1 ek vaj

1 tk olíva olaj

1-2 gerezd fokhagyma reszelve

1 liter alaplé vagy víz

só, bors, 

3 ek étkezési keményítő

2 dl tejföl

fél citrom leve

finomra aprított kapor, ízlés szerint

4 db filézett csirkecomb (zseniális, ha egy estére fokhagymás tejbe áztatjuk, só nélkül)

A sütőt 180 fokra előmelegítem.

A babot előkészítjük. Én csak a szárát csípem le, mert azt hallottam, hogy a kunkorodó végébe koncentrálódik leginkább az íz, így én azt meghagyom, és amúgy is nagyon tetszik, ahogy ki-ki kandikálnak a főzelékből ezek fura képződmények. A finomra aprított hagymát vaj és olíva olaj összeolvasztott keverékén puhára dinsztelem. sózom. Egy-egy kanál alaplével vagy vízzel néha meglocsolom, így gyorsabban megfő és biztosan nem lesz "ropogós" a főzelék. Hozzáadom a babot, felöntöm alaplével (vízzel) , hozzáadom a fokhagymát, sózom, borsozom és fedő alatt puhára főzöm. Vigyázok, hogy ne kenhető állagú legyen, éppen csak főtt. Nagyon szeretem, ha marad még benne egy pici tartás, amitől igazán élvezetessé válik a fogyasztása.

Amíg a főzelék készül, a kifilézett combokat letörölgetem,sózom, borsozom és hagyományos módon bepanínorozom. Serpenyőben, kevés olajon mindkét oldalán 2-2 percig elősütöm, majd sütőrácsra teszem és 25-30 perc alatt ( combok méretétől függően) készre sütöm. Persze süthetjük klasszikus módon is, de így kevésbbé lesz olajos a hús és a lakás is jobban jár. Ha a bab megfőtt, a tejfölt 1 dl hideg vízzel egy tálkában kikeverem a keményítővel, majd a főzelékhez öntöm. Elkeverem, besűrítem, de már nem forralom. Hozzáadom a citromlevet, a kapor felét, kóstolom és ha kell ízesítem. 

Kellemesen pikáns, extra könnyű ( elkészíteni és a szervezetnek is) ez az étel. Én a húst is megcsepegtetem  kevés citromlével, a főzeléket megszórom a maradék kaporral, frissen őrölt borsot szórok rá és elfelejtek mindent. Főzelékforradalom! 

Címkék: főzelék, Kapor, Vajbab