Joghurtos-mustáros lencsefőzelék

1229891_10202121065214780_1832484973_n (1).jpg

Gyenge voltam és beadtam a derekamat. Nem bírtam vele kivárni a telet! Ezt a főzeléket már régóta szerettem volna elkészíteni, mert nagyon bírom ahogy a tél tartalmassága keveredik benne a nyár frissességével. Igazából senki és semmi nem gátolt meg abban, hogy megfőzzem, de valahogy a lencse mégiscsak egy téli kaja. Délután tettem egy jó nagy kört a Vásárcsarnokban, szembe jött néhány ez-az a zöldségesnél, vettem egy kevés ezt is-azt is a magosnál majd a legvégén a hentest végeztem ki és apránként össze is állt a kerek egész. Nincs menekvés, ma végre rászántam magamat. Dacolva a szezon szigorával vettem a bátorságot és jól belencséztem. Nem tudom elmondani azt az érzést, amit a füstös, ropogós, enyhén csípős kolbász íze okoz, miközben keveredik a friss, erőteljes petrezselyemzöld enyhén olajos ízével. Közben roppan a kápia, és az egészet kitölti a főzelék fűszeres karaktere. Ez egy nagyon egyszerű étel, nem szeretném ha bárki is lemaradna róla! 

Recept

1 fej vöröshagyma finomra aprítva

3 gerezd fokhagyma zúzva

3 ek olíva olaj

40 dkg lencse mosva, átválogatva

2 babérlevél

fél tk őrölt római kömény

fél tk őrölt koriander

1,2 liter húsleves vagy víz

2 dl natúr joghurt

1 ek mustár (dijoni a legjobb)

2 ek keményítő

1 nagy csokor petrezselyemzöld aprítva

1 kápia paprika kockázva

7-8 dkg csípős kolbász kockázva, serpenyőben ropogósra sütve

só, bors

pár csepp citromlé

A finomra aprított hagymát az olajon üvegesre dinsztelem. Hozzá reszelem a fokhagymát, belekeverem a fűszereket, 1 percig együtt pirítom őket, majd hozzáadom a lencsét. Felöntöm a húslevessel, 2 tk sóval megsózom, beledobom a babérleveleket majd fedő alatt "fogkeményre" főzöm. Két merőkanálnyit különszedek, pürésítem, majd visszaöntöm az alapba. A joghurtot kikeverem a mustárral és a keményítővel majd besűrítem a főzeléket. Sóval, borssal ízesítem. A petrezselyem felét a főzelékbe teszem, a másik felét a kockázott paprikával és kolbásszal egy keverőtálban összeforgatom. Tálaláskor a kolbászos keverékből a főzelék közepére teszek, meglocsolom pár csepp citromlével és a kisült kolbászzsírral. Bevallom, ettől lett igazi! Tipp! A fűszerezésnél lehetünk bátrabbak, mert a joghurt lekerekíti az erős ízeket. És a csípősséget is elviseli! (csípős mustár, kolbász, chilipehely)