Kukoricás cukkinifőzelék

Legyen béke és boldogásg a Földön! Mondjuk én nem bánnám, mert elegem van ebből a sok szarból, ami a mindennapokban történik. Hányok! Komolyan! Enni is csak azért van kedvem, mert ilyen finomakat főzök, mint ez a kukoricás, cukkinis cucc. Egyszerűen zseni, mennyei, könnyed, nyári, ilyenek. Nem vagyok vicces kedvemben, de enni ugye muszáj. Egyetek ti is ilyeneket, attól talán fél pillanatra úgy érezhetitek, hogy egy normális világban semmi sem bonyolult, semmi sem lehetetlen és semmi sem manipulált. Egy normális világban. 

361826796_1443254149821932_5009578021356366294_n.jpg

Hozzávalók:

1 ek vaj

3 ek olíva olaj

1 közepes fej hagyma, finomra aprítva

2 gerezd fokhagyma

70-80 dkg cukkini, hosszában felezve, másfél centisre darabolva

1-2 zsenge csemegekukorica cső, szemek lenyesve (én egy részét megpirítottam és feltétnek használtam)

1 csokor petrezselyemzöld

1,5 dl tejszín

2 csapott evőkanál keményítő

5 dl víz

1 cikk citrom leve, héja

só, frissen őrölt bors

A főzéshez fröccs, sör, bármi...

 

A vajat közepes lángon egy 2-3 literes lábosban összeolvasztottam az olajjal. Ráborítottam a hagymát, finoman sóztam, majd 3-4 perc alatt puhára pároltam. Egy-egy kanál vízzel meglocsoltam, hogy gyorsabban puhuljon. Ráreszeltem a fokhagymát és így is kevergettem 1 percig.

A puhára párolódott hagymára borítottam a cukkinit, 1 percig kevergette, felöntöttem vízzel, majd forrástól számítva lefedve 3-4 percig főztem. Hozzákevertem a kukoricát, sóztam, borsoztam majd fedő alatt további 4-5 percig pároltam.

Egy bő merőkanálnyit alapot kivettem, magas falú mérőedénybe tettem és a petrussal együtt összepürésítettem. A pürét  az alaphoz kevertem. Citromhéjjal és citromlével ízesítettem. Sóztam, borsoztam. A tejszínt kikevertem a keményítővel és besűrítettem vele a főzeléket. Éppen csak összemelegítettem.