Vöröslencsés sültkelbimbó-főzelék

1394105_10202394136121382_221242053_n.jpg

Valahogy az van, hogy nem tudok lejönni ezekről a sült zöldségekről. Na, nincs is ezzel semmi bajom, csak néha már azt veszem észre, hogy semmi másra nem tudok koncentrálni csak arra, hogy mikor, mit süssek meg és használjam fel valamilyen főzelékhez. Bevallom, hogy ezekből mindig többet sütök, mint ami a recepthez kell, mert annyira jó eleszegetni csak úgy, magukban a sülteket, hogy az már csuda. Egy kis mártogatóssal nassolni valónak is ütősek. Ma reggel a piacot jártam és radaroztam a kofák pultjait, hogy mi legyen a mai téma. Mert ugye a téma az utcán hever, csak le kell érte hajolni. Keringtek a különböző ötletek, színekben, ízekben gondolkodtam, amikor beugrott, hogy valamit kezdeni kéne a vöröslencsével. Önmagában elég egyszerű (Imádom, mert nem kell áztatni és se perc alatt meg is fő. Szódabikarbónát tettem a főzőlébe, tesztelve, hogy megmarad e a színe. Hááát, valamennyire működik, de a fűszeres alap elviszi az alapszínt) étel lenne, szóval keresnem kellett mellé egy alkalmas párt is, amivel összehozom majd. Első körben a répa tűnt a befutónak, de szerencsére előbukkant az egyik pultból egy kilónyi kelbimbó így azt hoztam haza magammal. Remek párosításnak bizonyult, csak majdnem elkövettem azt a hibát, hogy nem hagytam eleget a kelbimbóból a tálaláshoz. Én előre szóltam, veszélyes egy zöldség ez! 

Recept 2-3 főre

70-80 dkg kelbimbó 

fél dl olaj

1 tk currypor

fél tk pirospaprika

fél tk só

1 nagy fej vöröshagyma finomra aprítva

1 ek vaj

3 ek olíva olaj

2 cm ujjnyi vastag gyömbér reszelve

2 tk őrölt római kömény

25 dkg vöröslencse

1 tk szódabikarbóna 

1 babérlevél

5 dl alaplé vagy víz

1 dl natúr görög joghurt

fél citrom reszelt héja és leve

1-2 ek pirított dió, vagy mandula vagy kesudió

1 csokor friss petrezselyemzöld

A sütőt előmelegítem 200 fokra és az itt található módszer szerint megsütöm a kelbimbókat. Amíg sülnek, addig a vöröshagymát a vaj és az olaj összeolvasztott keverékén puhára dinsztelem, finoman sózom. Hogy gyorsabb legyen, miután picit lepirítottam, hozzáadok fél deciliter vizet és fedő alatt 3-4 perc alatt teljesen megfőzöm. Hozzáadom a reszelt fokhagymát, gyömbért, őrölt római köményt. Összeforgatom, ráborítom a vöröslenécsét, sózom, felöntöm az alaplével, belekeverem a szódabikarbónát, babérlevelet, reszelt citromhéjat és 14-15 perc alatt majdnem teljesen megfőzöm. Ezután a joghurtot kikeverem a citromlével és az alaphoz keverem. Ha ezzel megvagyok, összeforgatom a sült kelbimbókkal és tálalom. Aprított petrezselyemzölddel és durvára tört pirított magokkal tálalom.

A facebook-on is ott vagyok!