Parajos csicseriborsó főzelék

1560567_10203058427448250_1440578696_n.jpg

Ismétlés a tudás anyja. Ebbe nem tudok belekötni, ezért is főztem még egy csicseriborsót ezen a héten. Egyrészt azért, mert nagyon szeretem, másrészt mert nem hagyott nyugodni, hogy akkor nem sikerült az eredeti tervemet tető alá hozni. De sebaj, így legalább elkészült a paradicsomos változat is. Bevallom, ma olyan főzeléket akartam főzni, ami nem jár túl sok stresszel, nem kell hozzá pucolni semmit és leginkább megfőzi saját magát. Jelentem, ezzel a főzelékkel telibe találtam, mert a hagyma és a fokhagyma kivételével szinte minden konyhakészen várakozott arra, hogy bevégezze sorsát a főzőedényben. Egy kavarás, egy keverés, egy csipet ez és egy csipet az, na meg egy forró serpenyő és már el is készült a rapidkaja. Imádom! Imádom! Imádom! Utálom a másnapot! 

Recept 2 főre

1 fej vöröshagyma finomra aprítva

1 ek vaj

3 ek olíva olaj

1 tk őrölt római kömény

2 cm reszelt gyömbér

2 gerezd fokhagyma

750 g főtt csicseriborsó (3 doboz konzerv)

fél kk kurkuma (elhagyható, vagy curry)

3 dl alaplé

1 dl főzőlé vagy a konzerv leve

citromlé

10 dkg friss parajlevél mosva, leszárazva  (vagy 1 doboz bébiparaj)

só, bors

A hagymát a vaj és az olaj összeolvasztott keverékén puhára dinsztelem, finoman sózom. Egy-egy kanál vizet rálocsolok, így gyorsabban megfő. Ráreszelem a gyömbért és a fokhagymát, fűszerezem a köménnyel és a kurkumával. Fél percig pirítom, majd hozzáadom a csicseriborsót. Elkeverem, felöntöm az alaplével és a főzőlével majd 4-5 percig főzöm. Egy merőkanálnyit kiveszek, pürésítem, majd visszaöntöm az alapba. Közben egy vastagfalú serpenyőt szárazon hevíteni kezdek. Pár csepp olaj, erre rádobom a parajlevelet, sózom, borsozom és néhány másodperc alatt megpirítom, majd a főzelékbe keverem. Citromlével, sóval, borssal ízesítem. 

A facebook-on is ott vagyok!