Medvehagymás-avokádós sárgarépafőzelék

1891144_10203490520850315_1752461766_n.jpg

Rendben megérkezett a harmadik medvehagymás főzelék is, amolyan Good bye tél, Welcome tavasz! összefüggésben. Elsőre kicsit féltem, hogy a répa és a kamugyöngyvirág ízügyileg passzolnak e majd egyáltalán, de biztosat akartam, így összehoztam őket egy kis érett avokádóval, csak hogy minden olajozott és megfelelő legyen. A végeredmény tekintetében nem állíthatom, hogy ez a világ egyik legszebb főzeléke, cserébe viszont határozottan kijelenthetem, hogy ízben nagyon is rendben van a kicsike. Nem csalás, nem ámítás! Részemről ennyi volt. Erre az évre lezártnak tekintem a medvehagyma hisztit. Ámbár előfordulhat, hogy egy sültzöldségeskorianderscurrysmedvehagymás az elkövetkezendő hetekben kaphat még egy kis reflektorfényt! 

Recept 2 főre

1 ek vaj

3 ek olíva olaj

1 fej vöröshagyma, finomra aprítva

1 tk currypor

1 tk őrölt római kömény

1 kg  sárgarépa, fél centisre karikázva

5 dl alaplé

fél tk só

8-10 medvehagyma levele szára nélkül leforrázva (lobogó vízben 2 percig, majd hideg vízben lehűteni)

egy érett avokádó fele ( fele kockázva)

negyed lime leve vagy egy gerezd citrom

A finomra aprított hagymát a vaj és az olaj összeolvasztott keverékén, közepes lángon puhára párolok. Finoman sózom, egy-egy kanál vízzel meglocsolom, hogy gyorsabban főjön. Fűszerezem curryvel, római köménnyel, ráborítom a felkarikázott sárgarépát és két-három percig kevergetem. Felöntöm az alaplével, lefedem és 12-13 perc alatt puhára főzöm. Ne főzzük túl, maradjon kicsit ress. Egy merőkanálnyit kiveszek és a felkockázott avokádóval és forrázott medvehagyma levelekkel összepürésítem. Visszaborítom az alaphoz és elkeverem. Lime levével ízesítem. Sózom, borsozom. A maradék avokádóval tálalom. Ha van elfekvőben egy kis friss koriander, nyugodtan pakoljuk meg vele! :)

A facebook-on is ott vagyok!