Tárkonyos-joghurtos lencsefőzelék

10383023_10203976878888962_1472285932857287430_n.jpg

Hideg lett. Ez nem vitás. És milyen a jó polgár? Hát ilyenkor egyből pánikba esik és téli ételekkel próbálja magát belülről kifűteni. Én is jó polgárnak tartom magamat, ezért ma a lencse lett a legjobb barátom a konyhában. Azaz csak a második legjobb, mert a napokban a tárkonnyal kötöttem szorosabb barátságot és nem szeretném megsérteni, így a lencsét csak a második helyre sorolnám, inkább! Elsőre talán tényleg téliesen hathat ez a főzelék, de a friss, aromás fűszertől, a joghurttól és a citromtól pont annyi tavaszt is adunk bele, hogy a szezonalitás kérdését is lazán kipipálhatjuk, hála ezeknek. Na, akkor tél On! :)

Recept 4 főre

1 ek vaj

3 ek olívaolaj

1 nagyobb fej vöröshagyma, finomra aprítva

2 gerezd fokhagyma

1 tk római őrölt rómaikömény

fél kg lencse, előző este bő vízbe beáztatva

1,2 l alaplé

2 babérlevél

1 ek dijoni mustár

2 dl joghurt

1 ek aprított, friss tárkonylevél

fél citrom reszelt héja és leve

só, frissen őrölt bors

fejenként egy tojás

pár szem pirított dióbél

Egy 3-4 literes fazékban, közepes lágon összeolvasztjuk a vajat az olajjal. Rádobjuk az aprított hagymát, finoman sózzuk és 3-4 percig fonnyasztjuk. Egy-egy kanál vízzel meglocsoljuk, hogy gyorsabban puhuljon. Ráreszeljük a fokhagymát, megszórjuk a köménnyel és további 10 másodpercig együtt pirítjuk. Jöhet rá a lencse, az alaplé és a babérlevél. Lefedve, kb 35-40 percig főzzük. Én nem főzöm rommá. Két merőkanálnyit kiveszek, pürésítem, majd visszaöntöm az alaphoz. A joghurtot kikeverem a mustárral, tárkonnyal, citromhéjjal és a citromlével és ezt is a főzelékhez adom. Elegyítem, majd 2-3 percig forralom. Utólag sózom, borsozom mert főzés közben a sótol a lencse keményedik és lasabban fő meg. Chili és Vanília féle buggyantott tojással, friss tárkonnyal, chilipehellyel , dióval tálalom.

A facebook-onis ott vagyok!