Tárkonyos-currys patiszonfőzelék

10412015_10204142883918984_222264448715059159_n.jpg

A tárkonymánia tovább gyűrűzik, jelen esteben a patiszon fonta maga köré. A piacon sikerült néhány annyira zsenge darabot kapnom, hogy örömömben már ott megrágcsáltam az egyiket. Nem szép dolog, de bevallom! Nem nagyon érdekel! Az eredeti terv szerint paradicsomosan akartam megfőzni, de amíg tekertem hazafelé újragondoltam az egészet és inkább currys lett belőle. Tök, savanykás, fűszeres. Tök, ecet, tárkony. Patiszon, tárkony, koviubilé. Létrejött a nagy ízkombó, hurrá! Örvendjünk hát, barátaim! Leginkább persze annak kéne, hogy eddig még nem törtem össze magamat, mert a nagy gondolkodásban éppen csak arról feledkezem meg, hogy biciklizem és a forgalomban vagyok. Ejnye! Valaki tanítson meg kikapcsolni az agyamat, megköszönném! Nálam ma a főszerep az apró patiszonoké volt, ámbár, hogy kissé felvágósan hangozzék, inkább franciául mondom! PÖTISZON! Au revoir!

Recept 2 főre

1 ek vaj

3 ek olívaolaj

3 szál újhagyma, vékonyra karikáva

2 gerezd fokhagyma, reszelve

1 tk currypor

1 kg zsenge patiszon, kockázva (ez annyira zsenge volt, hogy nem hámoztam meg)

5 dl alaplé

1 dl tejszín

2 ek étkezési keményítő

3 ek kovászos uborka lé (citromlé, savanyú uborka leve)

1 ek friss, aprított tárkony

só, bors, chilipehely

Egy nagyobb lábosban, közepes lángon a vajat összeolvasztom az olajjal. Rádobom a hagymát, finoman sózom, majd 2 percig folyamatosan kevergetem. Ráreszelem a fokhagymát, megszórom a curryvel és pár másodpercig együtt pirítom. Hozzáforgatom a patisznont, felöntöm az alaplével, sózom, majd lefedve, a forrástól számítva 7-8 perc alatt puhára főzöm. Vigyázzunk, hogy ne főzzül túl. A keményítőt csomómentesre keverem a tejszínnel, majd besűrítem vele a főzeléket. Már nem forralom, csak összemelegítem. Friss tárkonnyal, kovászos uborka levével ízesítem. Sózom, borsozom ha kell.

A facebook-on is ott vagyok!